ING ma 360 wpłatomatów

Produkty i usługi,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski dysponuje siecią liczącą już 360 wpłatomatów, które umożliwiają wpłacanie gotówki na konto osobiste bez konieczności dokonywania tej operacji w kasie oddziału. Są one dostępne przez całą dobę i mogą z nich korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i małe firmy.

Usługa cieszy się dużą popularnością wśród naszych klientów. W placówkach, przy których zainstalowano wpłatomat, znaczna część klientów dokonuje wpłat korzystając z tego urządzenia. Dzieje się tak dzięki temu, że wpłatomat jest czynny niezależnie od godzin pracy oddziału. Dla klientów to wygodny sposób zasilania rachunku, ponieważ nie trzeba dokonywać tej operacji w kasie – powiedział Marek Kucharski , Zastępca Dyrektora Departamentu Bankowości Elektronicznej w ING.

Aby skorzystać z wpłatomatu ING klienci muszą posiadać rachunek bankowy w ING oraz kartę do tego rachunku. Po włożeniu karty i potwierdzeniu danych wyświetlonych na ekranie urządzenia, wpłatomat przyjmuje banknoty. Wpłacona kwota jest natychmiast księgowana na koncie klienta, z wyjątkiem niedziel, świąt i godzin wieczornych - po godzinie 20. W tych przypadkach księgowanie następuje w kolejny dzień roboczy. Za wpłaty nie jest pobierana prowizja.

Wpłaconą na konto gotówkę można następnie zarządzać za pomocą terminalu internetowego, który umożliwia przeprowadzenie operacji w ramach bankowości elektronicznej, np. dokonanie przelewów, spłacenie zadłużenia karty kredytowej, dokonanie opłaty ZUS lub innych płatności i operacji.

W ubiegłym roku sieć stref samoobsługowych z wpłatomatami, terminalami internetowymi i bankomatami była budowana w ekspresowym tempie. Bank zrealizował plan instalacji 200 stref przy istniejących 440 oddziałach, co oznacza średnio jedną strefę dziennie. Razem ze strefami uruchomionymi w 2007 roku bank dysponuje siecią 360 stref samoobsługowych. Obecnie jest to jedna z największych tego typu sieci na polskim rynku.

Strefy samoobsługowe umożliwiają przeprowadzenie podstawowych usług gotówkowych niezależnie od godzin pracy oddziału. Ich rozwój pozwolił na znaczne odciążenie kas w oddziałach, a tym samym na wzrost jakości usług i oszczędność czasu klientów.