Amerykanom powiedzieliśmy, sami też pamiętajmy: kto oszczędza, ten ma! - mówi Marek Kondrat w najnowszej reklamie ING Banku Śląskiego. W ten sposób Bank zachęca Polaków do dalszego oszczędzania i promuje 5-miesięczną lokatę na 5,55% w skali roku.
Najnowsza reklama ING Banku Śląskiego była kręcona w Nowym Jorku w czasie happeningu, którego bohaterką była wielka, 10-metrowa dmuchana świnka-skarbonka. „Amerykanie! Odkryjcie siłę oszczędności - Wasi przyjaciele z Polski" - brzmiała dedykacja przywieziona do Nowego Jorku. Śwince-skarbonce towarzyszyła orkiestra, hostessy rozdające baloniki i pamiątkowe koszulki. Przed kamerami obok Marka Kondrata wystąpili również prawdziwi nowojorczycy, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami na temat oszczędzania oraz wrażeniami z akcji zorganizowanej przez Polaków. Happening pokazał też różnice pomiędzy amerykańskim i polskim podejściem do wydawania pieniędzy i oszczędzania.
Z badań etnograficznych wynika, że Polacy uważają się za mniej konsumpcyjnie nastawionych do życia od innych narodów, w tym Amerykanów. Stąd pomysł, żeby pokazać w Nowym Jorku wielką świnkę-skarbonkę i przypomnieć zarówno Amerykanom jak i Polakom o zaletach oszczędzania - powiedział Roman Jędrkowiak, odpowiedzialny za marketing w ING Banku Śląskim.
Kampania reklamowa promuje 5-miesięczną lokatę na 5,55% w skali roku. Pięciomiesięczna lokata jest dostępna dla wszystkich klientów w oddziałach Banku oraz za pośrednictwem system bankowości elektronicznej ING BankOnLine. Minimalna kwota wpłaty wynosi 1000 zł, natomiast maksymalna 500 tys. zł Po upływie terminu środki są automatycznie przelewane na oprocentowane Otwarte Konta Oszczędnościowe. Osoby, które nie posiadają OKO mogą je założyć podczas wypełniania wniosku o otwarcie lokaty. Zarówno założenie jak i prowadzenie tego rachunku są bezpłatne.
ING Bank Śląski oferuje także inne produkty depozytowe, których oprocentowanie w skali roku od 2 października wynosi: OKO: 3,25-3,50%, OKO Direct: 2,50-4,30%, eLokata: 3,50-4,25%, lokata Ekstra Premia: 3,25-4,00%.