W I kwartale br. skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 177,5 mln zł, wobec 80,8 mln przed rokiem. Bank zwiększył przychody o 18% , zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych, w tym liczby klientów oraz wartości kredytów.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2010 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r::
- W minionym kwartale konsekwentnie realizowaliśmy główne założenia naszej strategii. Zanotowaliśmy wzrost liczby klientów do poziomu 2,82 mln. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o ponad 172 tys, co pokazuje że nasza oferta jest atrakcyjna - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
- W minionym kwartale rozwijaliśmy akcję kredytową. Wartość kredytów zwiększyła się o 8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Szczególnie warty odnotowania jest wzrost wartości kredytów hipotecznych oraz kredytów udzielonych średnim i dużym firmom. Podobnie jak w zeszłym roku także i w pierwszym kwartale byliśmy aktywni na rynku jednostek samorządu terytorialnego, na którym wygraliśmy niemal co drugi przetarg - stwierdziła Małgorzata Kołakowska.
- Wraz ze zwiększaniem skali działania zachowujemy wysoką efektywność banku. Stopa zwrotu z kapitału (ROE) osiągnęła poziom 14,7% w porównaniu z 8,5% w I kwartale 2009 roku. Poprawiła się także efektywność kosztowa. Obrazujący to wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) zmniejszył się do poziomu 59% z 65% przed rokiem - dodała prezes ING Banku Śląskiego.
- Kontynuujemy działania promujące internet, jako najbardziej efektywny sposób kontaktu z bankiem. Internet był ważnym elementem prowadzonej w minionym kwartale kampanii kredytów hipotecznych. Natomiast w ostatnich dniach jest głównym tematem kampanii Konta Direct. W ramach tej oferty nie pobieramy opłaty za prowadzenie konta, za przelewy internetowe, a także opłaty za kartę pod warunkiem dokonania transakcji bezgotówkowej na kwotę minimum 100 zł w miesiącu. Dodatkowo pod koniec kwietnia posiadaczom Konta Direct zaoferowaliśmy bezpłatne korzystanie ze wszystkich bankomatów na terenie całej Polski. Obecnie jest to jedna z najlepszych ofert na rynku - podkreśliła Małgorzata Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2010 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- kredyty dla klientów detalicznych - wzrost o 28% do 10,2 mld zł, w tym 26-proc. wzrost kredytów hipotecznych do 6,3 mld zł,
- kredyty dla klientów segmentu średnich i dużych firm - wzrost o 20% do 10,1 mld zł,