ING Bank Śląski zdobył srebrną statuetkę Effie za kampanię konta internetowego „Bajki” w tegorocznej edycji Effie Awards - najważniejszym konkursie w branży marketingowej na świecie, nagradzającym najefektywniejsze kampanie reklamowe.
Jest mi niezmiernie miło, że po raz kolejny nasz wysiłek został doceniony - powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim. „Bajki” to przykład kampanii, w której oryginalny pomysł kreatywny oraz nowatorskie podejście do planowania mediów sprawiły, że najsłabszy okres w roku stał się okresem rekordowej sprzedaży konta. O sukcesie kampanii świadczy również popularność jaką do dziś cieszy się hasło znane z naszej reklamy - "A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany…”.
Srebrne Effie przyznane za kampanię „Bajki” to już jedenasta statuetka przyznana ING Bankowi Śląskiemu przez jury konkursu złożonego ze specjalistów polskiego rynku reklamowego. Docenili oni zarówno pomysł kreatywny, jak efekty sprzedażowe i wizerunkowe kampanii. Współtwórcami sukcesu są agencje reklamowe: Brain oraz 180heartbeats, a także dom mediowy PanMedia Western. Rok wcześniej bank otrzymał najwyższe wyróżnienie w konkursie - złotą statuetkę Effie, przyznaną za długofalową działalność reklamową oraz jak uzasadniło jury za „doskonałe połączenie cech dużego banku tradycyjnego z nowoczesnością banku internetowego”.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Konkurs nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a obecnie realizowany w 40 krajach świata. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, pracownicy mediów oraz reprezentanci firm badawczych i nauki. Do tegorocznej zgłoszono 103 prace w 17 kategoriach , a przyznano 38 nagród.