ING Bank Śląski rozszerzył funkcje oferowane w ramach WebService, jednej z najnowocześniejszych usług na polskim rynku. Umożliwia ona bezpośrednią wymianę danych finansowych pomiędzy klientem a bankiem. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii, klienci korporacyjni ING Banku Śląskiego mogą teraz składać zlecenia przelewów wyłącznie z poziomu swoich systemów księgowych, bez konieczności logowania się do systemu bankowości internetowej.
Korzyści dla klientów korzystających z usługi WebService to przede wszystkim oszczędność czasu. Przekazywanie danych finansowych następuje szybciej, jednocześnie proces przetwarzania tych danych jest uproszczony dzięki stałemu dostępowi do dokumentów oraz wymianie danych w trybie online. To w znaczny sposób pozwala na zwiększenie wydajności procesów księgowych naszych klientów w ich firmach – powiedział Adam Walendziewski odpowiedzialny za bankowość elektroniczną dla klientów korporacyjnych w ING Banku Śląskim.
W ostatnim czasie rozbudowaliśmy funkcje oferowane w WebService, w tym o możliwość składania zleceń. Rozpoczęliśmy też prace z dostawcami programów finansowo-księgowych, dzięki czemu klienci będą mogli w prosty sposób połączyć się z usługą WebService oferowaną przez ING – dodał Adam Walendziewski.
Po rozszerzeniu usług dostępnych poprzez WebService, klienci korporacyjni ING Banku Śląskiego mogą:
Autoryzacja zleceń może nastąpić na dwa sposoby: poprzez bankowość internetową lub za pomocą metod, w których zlecenia są potwierdzone podpisami po stronie klienta. W drugim wariancie przetwarzanie zleceń odbywa się automatycznie, bez konieczności logowania się do systemu internetowego. W tym przypadku, weryfikacja poprawności złożonych podpisów leży po stronie banku.
Więcej informacji na temat WebService w ING Banku Śląskim na stronie www.ingbank.pl/webservice.
WebService to produkt oparty na następujących standardach wymiany danych, w tym w zakresie komunikacji, wykorzystywanych protokołów, bezpieczeństwa połączenia oraz formatów XML: