Ankieta ING: W tym roku dzieci mogą liczyć na prezenty

Ankiety i badania,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

W tym roku dwie trzecie osób, które mają kogo obdarować z okazji Dnia Dziecka, kupi dzieciom prezenty. Na upominki większość wyda nie więcej niż 100 zł – wynika z ankiety ING.

W ankiecie ING zapytaliśmy naszych klientów, czy zamierzają kupić prezenty na Dzień Dziecka. Jeżeli pominiemy osoby, które nie mają kogo obdarować z okazji 1 czerwca, większość ankietowanych odpowiedziała pozytywnie (63%). Wśród nich czterech na pięciu respondentów uzasadniło zakup prezentów przyjemnością obdarowywania dzieci (84%). Pozostali zadeklarowali że „tak wypada” (16%). Z kolei osoby, które nie kupią prezentów uzasadniały to przede wszystkim brakiem pieniędzy (73%), a rzadziej wskazywały na to, że nie chcą rozpuszczać dzieci (27%).

ankieta_01

Podobnie jak w naszej gwiazdkowej ankiecie, dotyczącej świątecznych prezentów, przyjemność z obdarowywania częściej czerpią kobiety. Różnica między płciami jest szczególnie widoczna przed 30 rokiem życia. Z kolei mężczyźni częściej mówili o rozpuszczaniu dzieci prezentami. W małych miastach częściej pojawiały się odpowiedzi o braku pieniędzy na prezenty, a rzadziej była mowa o przyjemności z obdarowywania.

Dwie trzecie osób kupujących prezenty wyda na prezenty do 100 zł (60% mężczyzn i 70% kobiet). W 300 zł zamknęły się wydatki 87% osób. Wraz z wiekiem respondentów malał odsetek wskazań na przedział do 100 zł na rzecz przedziałów 100-300 zł i 300-500 zł. Odsetek wskazań na brak pieniędzy na prezenty (22%) sugeruje, że przyjęło się myślenie, że prezent musi być porządny, a więc drobne podarki nie wchodzą w grę.

ankieta_01

Ankieta została przeprowadzona w dniach 24  – 31 maja br. wśród klientów ING Banku Śląskiego korzystających z systemu bankowości internetowej ING BankOnLine. Na pytanie „Ile pieniędzy zamierzasz przeznaczyć na prezenty z okazji dnia dziecka?” uzyskaliśmy 36 533  odpowiedzi, a na pytanie "Czy w tym roku zamierzasz kupić prezenty na dzień dziecka?” uzyskaliśmy 11 295 odpowiedzi.

Grzegorz Ogonek

Materiały do pobrania