Wyniki finansowe ING Banku Śląskiego po I półroczu 2014 roku

Wyniki finansowe i informacje biznesowe ,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

W I półroczu 2014 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 536,9 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości depozytów o 12%, a kredytów o 13%.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 6% do 1 781,5 mln zł,
  • koszty ogółem spadły o 1% do 951,7 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 20% do 712,4 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 13% i wyniósł 536,9 mln zł,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,9%,
  • wskaźnik koszty/dochody wyniósł 53,4%,
  • łączny współczynnik kapitałowy na poziomie 15%.

- W pierwszym półroczu ING Bank Śląski wypracował 536,9 mln zł zysku netto. To o 13 proc. więcej niż przed rokiem. Wysoki zysk to przede wszystkim efekt bardzo dobrych wyników komercyjnych. Mamy za sobą kolejny kwartał, w którym zgodnie ze strategią rośniemy znacznie szybciej niż rynek – w przypadku kredytów trzy, a depozytów dwa razy szybciej! Wartość depozytów była wyższa o 7,4 mld zł, czyli o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. i wyniosła 69,5 mld zł. Zanotowaliśmy jeszcze szybszy, bo 13-proc. wzrost wartości portfela kredytów – łącznie kredyty wzrosły o 6,4 mld zł osiągając poziom 55,2 mld zł - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

- Wprowadzane przez nas innowacje, nowoczesne produkty oraz wysoka jakość obsługi przekładają się na wzrost bazy klientów. Na koniec czerwca br. ich liczba w bankowości detalicznej przekroczyła 3,46 mln, co oznacza, że w ciągu pierwszego półrocza pozyskaliśmy 184 tys. nowych klientów. Jesteśmy również bardzo efektywni w pozyskiwaniu klientów korporacyjnych. Na koniec czerwca br. obsługiwaliśmy 34,7 tys. firm. To oznacza, że w okresie I półrocza pozyskaliśmy 3,8 tys. klientów korporacyjnych - powiedziała Małgorzata Kołakowska.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2014 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości depozytów o 12% do 69,5 mld zł,
  • wzrost wartości kredytów o 13% do 55,2 mld zł,
  • wzrost liczby klientów o 147 tys. do 3,46 mln (184 tys. nowych klientów detalicznych pozyskanych w I półroczu),
  • wzrost liczby rachunków bieżących o 179,4 tys. do 2 434 tys. (w tym 1 729 tys. internetowych kont Direct),
  • wzrost liczby pobrań aplikacji bankowości mobilnej do 575 tys. w porównaniu z 211 tys. przed rokiem.