ING Bank Śląski udostępnił klientom nową metodę wykonywania płatności za pomocą kodów BLIK. Umożliwia ona płatności telefonem za zakupy w sklepach oraz internecie, a także wypłaty z bankomatów, dzięki kodom dostępnym w aplikacji mobilnej ING BankMobile.
BLIK to kolejna dostępna w ING Banku Śląskim forma płatności telefonem, obok Zbliżaka i NFC. Aby zacząć korzystać z BLIK, wystarczy posiadać konto osobiste w ING Banku Śląskim oraz aplikację mobilną ING BankMobile.
Kod BLIK to 6-cyfrowy kod pozwalający płacić w sklepie stacjonarnym lub internetowym oraz wypłacać pieniądze z bankomatu. Płatności BLIKIEM są proste i wygodne, ponieważ nie wymagają noszenia ze sobą portfela, gotówki i kart – wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją ING BankMobile. Aby dokonać transakcji w punkcie handlowo-usługowym należy aktywować usługę i pobrać kod w aplikacji, a następnie wpisać na klawiaturze terminalu. BLIK umożliwia także łatwe i bezpieczne płatności w internecie, bez konieczności udostępniania wrażliwych danych takich jak imię i nazwisko użytkownika, numer i termin ważności karty. BLIK pozwala również wypłacać gotówkę z bankomatu - klienci ING mogą wypłacać BLIKIEM z urządzeń ING Banku Śląskiego, BZ WBK, PKO BP i Banku Millennium. Transakcje są autoryzowane kodem PIN do aplikacji mobilnej.
Aplikacja ING BankMobile pozwala również na tworzenie czeków BLIK czyli 9-cyfrowych kodów, z których można skorzystać później, także wtedy gdy użytkownik nie ma dostępu do internetu albo telefonu. Czeki BLIK mogą być udostępniane innym osobom w celu wykonania transakcji.
Aplikacja ING BankMobile została przygotowana na urządzenia z systemami BlackBerry 10, Windows Phone 8.0, Android 2.2 oraz iOS 6 i nowszymi. Instrukcje jak zainstalować aplikację znajdują się na stronie ING Banku Śląskiego. Aby zacząć korzystać z BLIKA, należy zalogować się do aplikacji ING BankMobile, wybrać opcję „Oferta” w prawym dolnym rogu ekranu, a następnie kliknąć „Aktywuj BLIK”.