W I półroczu 2015 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 606 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości depozytów o 15%, a kredytów o 20%. W ciągu pierwszego półrocza liczba nowych klientów wzrosła o 232 tys.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2015 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- W pierwszym półroczu ING Bank Śląski zanotował przyrost depozytów o 10,8 mld zł, tj. o 15% do 80,2 mld zł w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. oraz wzrost wartości portfela kredytów o 20% do 66,4 mld zł. W obu przypadkach rozwijaliśmy się ponad dwa razy szybciej niż rynek umacniając na nim naszą pozycję. W ciągu pierwszego półrocza pozyskaliśmy 232 tys. nowych klientów. W pierwszym półroczu bank wypracował zysk netto na poziomie 606 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
- Wyniki osiągnięte przez bank są rezultatem realizacji naszej długoterminowej strategii, zgodnie z którą chcemy oferować klientom innowacyjne, łatwo dostępne, proste w użyciu i nowoczesne rozwiązania. Te założenia były powodem decyzji o budowie nowego systemu bankowości internetowej i mobilnej Moje ING, który planujemy udostępnić szerokiej grupie klientów pod koniec tego roku. Teraz trwa jego pilotaż, w którym uczestniczą nasi pracownicy oraz klienci. W segmencie klientów korporacyjnych również stawiamy na innowacyjność - zaoferowaliśmy nową wersję bankowości mobilnej dla firm. Jako pierwszy bank w Polsce, udostępniliśmy aplikację na Apple Watch. Wprowadzone innowacje dla klientów korporacyjnych stanowią ważny etap budowy nowego systemu bankowości internetowej dla firm - dodała Małgorzata Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2015 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.: