W tegorocznej edycji IAB Mixx Awards ING Bank Śląski otrzymał srebrną statuetkę w kategorii Product Launch. Była to jedyna nagroda w tej kategorii i najwyższa przyznana instytucji finansowej w całym konkursie. Kampania została nagrodzona za dogłębne zrozumienie insightu konsumenckiego i niestandardowe podejście do komunikacji produktu finansowego w internecie.
- W kampanii „Moje ING” odnieśliśmy się do wartości, które są ważne dla młodych ludzi, czyli indywidualizmu, niezależności, potrzeby podejmowania własnych decyzji i kontroli nad swoim życiem. Zachęcaliśmy do odwagi w podejmowaniu własnych decyzji, w tym finansowych – oferując pomocne narzędzie jakim jest nowy system bankowości internetowej, Moje ING. By skutecznie dotrzeć do młodych ludzi, w internecie postawiliśmy przede wszystkim na ciekawy i angażujący content, szeroką komunikację w mediach społecznościowych oraz współpracę z influencerami internetowymi – powiedziała Barbara Pasterczyk, odpowiedzialna za marketing w ING Banku Śląskim.
Na potrzeby komunikacji w internecie bank przygotował materiał video prezentujący mechanizmy wpływające na proces decyzyjny. Eksperyment wspierał Jakub B. Bączek - znany w Polsce motywator. Wyjaśniał psychologiczne i społeczne aspekty ulegania wpływom, a także dawał praktyczne wskazówki jak podejmować własne, dobre decyzje.
W akcję zaangażowali się również znani internetowi influencerzy: Krzysztof Gonciarz, Daniel Rusin i Rafał Masny. Akcji towarzyszyła szeroka kampania na portalu WP, gdzie na dedykowanej stronie umieszczono szereg artykułów, materiałów video, sond ulicznych, quizów, porad psychologa, a także historii ludzi, którzy podjęli decyzje o realizowaniu swoich celów. Treści były promowane na ekskluzywnych, natywnych formatach redakcyjnych, niedostępnych dla standardowych działań reklamowych m.in. na stronie głównej WP.
Kampanię „Moje ING” w internecie przygotowała agencja Gong wspierana przez Lubie.to linked by Isobar, Brain, WP.pl oraz dom mediowy MullenLowe Mediahub.
Konkurs IAB MIXX Awards jest organizowany w Polsce od 2006 r. Nagradza najlepsze digitalowe kampanie, które łączą w sobie kreatywność i efektywność, wyznaczając standardy kampanii interaktywnych. W tegorocznej, jubileuszowej edycji o laury walczyło 226 kampanii w 15 kategoriach konkursowych.