Podczas 18-tej edycji konkursu Effie Awards w Polsce, ING Bank Śląski otrzymał dwie srebrne statuetki za najbardziej efektywne kampanie reklamowe w kategoriach: „Finanse” i „Long term marketing excellence”. W tych kategoriach nie przyznano złota.
W kategorii „Finanse” najwyższe przyznane wyróżnienie – srebrne Effie - otrzymała kampania „Moje zmienia wszystko”. Celem kampanii było złamanie schematu komunikacji w kategorii oraz przedefiniowanie rozumienia konta - z miejsca codziennych płatności do platformy dostępu do wielu usług bankowych. Łącząc innowacyjne podejście biznesowe i wyraziste hasło kampanii - „Moje życie, moje pieniądze, moje decyzje” - bank chciał wyróżnić się w zatłoczonej kategorii. To zaowocowało znacznym wzmocnieniem wizerunku ING i przekroczeniem celów sprzedażowych kampanii.
W kategorii „Long term marketing excellence” srebrną statuetkę otrzymała kampania ING „Pożycz tak, aby zyskać więcej”, prowadzona w latach 2014-2016. Również w tej kategorii była to najwyższa przyznana nagroda. Twórcy kampanii chcieli pokazać nową perspektywę postrzegania pożyczki - jako inwestycji, która może zaprocentować oraz zmienić rolę banku - jako instytucji, która umożliwia samorealizację. Dzięki tej komunikacji ING osiągnęło ponadrynkowe wzrosty w sprzedaży i utrzymało kluczowe wymiary wizerunkowe marki.
Dodatkowo, w kategorii „Brand experience” nominację otrzymał projekt ING „Prosto o pieniądzach”, którego celem było zmierzenie się z jedną z większych bolączek branży finansowej, czyli uproszczenie skomplikowanego i bezosobowego języka.
„Dwa srebra są dla nas dużym wyróżnieniem, tym bardziej, że oczekiwania jury konkursu były bardzo wysokie. Świadczy o tym brak Grand Prix i złotych nagród w wielu kategoriach oraz większy nacisk na edukację i odpowiedzialność społeczną. Po raz kolejny udowodniliśmy, że mocne insighty i konsekwencja w komunikacji przekładają się na ponadprzeciętne wyniki wizerunkowe i biznesowe, co jest istotą tego konkursu. Szczególnie cieszy nas nagroda w kategorii „Long term marketing excellence”, w której konkurowaliśmy z wyróżniającymi się projektami z innych branż m.in. „Męskim Graniem” - mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor ING Banku Śląskiego odpowiedzialna za komunikację i marketing.
Działania w ramach nagrodzonych kampanii przygotowały dla ING Banku Śląskiego agencje: Brain, Golden Submarine, GONG, Lubię to oraz dom mediowy MullenLowe MediaHub.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży marketingowej. Konkurs nagradza najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Do tegorocznego konkursu Effie zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniło 104-osobowe jury, którego członkami są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, pracownicy mediów oraz reprezentanci firm badawczych i nauki.