ING Bank Śląski w najnowszej kampanii zachęca Polaków do proaktywnej postawy na rzecz czystego powietrza. Kampania towarzyszy wprowadzeniu do oferty finansowania produktów i rozwiązań energooszczędnych, w której bank rezygnuje z prowizji za jego udzielnie.
Brak czystego powietrza martwi Polaków tylko w okresach zimowego smogu. Wiosną szybko zapominamy o problemie. Chociaż 88% deklaruje, że każdy powinien troszczyć się o jego jakość tylko 60% wierzy, że ma na to jakikolwiek wpływ[1]. Dlatego bank chce pokazać, że jeżeli każdy z osobna - na swoją miarę – zrobi coś na rzecz powietrza, na pozytywnym efekcie skorzystają wszyscy.
- Zachęcamy Polaków do proaktywnej postawy w walce ze smogiem. Pokazujemy, że poprzez działania takie, jak jeżdżenie na rowerze, kupowanie energooszczędnego sprzętu, wymianę okien, ocieplanie budynków, itp. – każdy z nas wpływa na jakość powietrza. Polacy różnią się bardzo w swoich poglądach, zainteresowaniach, postawach. Mówi się nawet, że coraz mniej nas łączy, dlatego w kampanii pokazaliśmy, że są rzeczy, które są naszym wspólnym dobrem i musimy o nie dbać bez względu na różnice. Hasłem kampanii: "Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać. Bo to powietrze." pokazujemy, że to właśnie troska o powietrze jest naszym wspólny dobrem – dodała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za marketing w ING Banku Śląskim.
Bank zachęcą Polaków do proaktywnej postawy również poprzez dedykowaną ofertę. Od początku lutego, w ramach oferty standardowej pożyczek i kredytów dla klientów indywidulanych i firm, wprowadził promocyjne finansowanie na produkty i rozwiązania, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia energii konwencjonalnej i zwiększenia czystej. Za udzielnie kredytów bank nie pobiera prowizji lub zwraca ją po 3 miesiącach regularnej spłaty oraz przedstawieniu przez klienta faktury za taki produkt. Eko finansowanie w ING Banku Śląskim obejmuje:
Kampania „Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać. Bo to powietrze.” Jest prowadzona w telewizji i internecie. Dodatkowo w sieci bank zaplanował intensywne działania w mediach społecznościowych, które mają w atrakcyjny i zabawny sposób zachęcać społeczeństwo do aktywnego dbania o środowisko, w tym o czyste powietrze.
Tytuł kampanii: „Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać. Bo to powietrze”.
Start kampanii: 4 lutego 2018 r.
Narzędzia:
Kreacja: Brain
Media: MullenLowe MediaHub
Spoty TV są dostępne w serwisie YouTube:
Nowa kampania i ekoproduktów to elementy długoterminowej strategii ING Banku Śląskiego, w którą wpisana jest ochrona środowiska naturalnego.
Deklaracja ekologiczna
Ochrona środowiska naturalnego jest wpisana w długoterminową strategię rozwoju ING. W grudniu 2017 roku bank ogłosił Deklarację Ekologiczną, zgodnie z którą w działalności biznesowej priorytetem banku są projekty realizowane w trosce o środowisko, m.in. wspierające elektromobilność. Bank zwiększa swoje zaangażowanie w finansowanie projektów opartych o zieloną energię i jednocześnie zmniejsza stopniowo ekspozycję produktową i kredytową dotyczącą działalności wysokoemisyjnej. Od 2015 roku nie finansuje już nowych elektrowni węglowych a po 2025 roku nie będzie finansował klientów, których działalność jest zależna od węgla energetycznego w stopniu wyższym niż 5%.
Smog Free Tower
ING Bank Śląski zainicjował budowę Smog Free Tower, aby zwrócić uwagę na konieczność podejmowania działań w trosce o czyste powietrze.
Smog Free Tower to największy oczyszczacz smogu na świecie. 7-metrowa wieża wykorzystuje opatentowaną technologię jonizacji do oczyszczania powietrza. Smog Free Tower autorstwa holenderskiego projektanta i wizjonera Daana Roosegaarde'a, jest wyposażona w przyjazną środowisku technologię pozwalającą filtrować 30 000 m3 powietrza na godzinę, zużywając do tego mniej elektryczności niż bojler. Efektywność wieży została potwierdzona przez Politechnikę w Eindhoven.
Smog Free Tower stanie w Parku Jordana w Krakowie, 15 lutego br.
[1] Źródło: Ariadna Ogólnopolski Panel Badawczy Sp. z o.o., Omnibus, Polacy 18+, CAWI, lipiec 2017