ING Bank Śląski liderem rankingu „Gwiazdy Bankowości”

Nagrody i wyróżnienia,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski po raz trzeci został liderem rankingu "Gwiazdy Bankowości" przyznawanego za całokształt działalności. Bank uzyskał również pierwsze miejsce pod względem jakości relacji z klientami, na które składają się zadowolenie, aktywność i lojalność klientów. Ranking został przygotowany przez Dziennik Gazetę Prawną oraz PwC.

Dla nas istotny jest wzrost organiczny. Elementem naszej nieustającej troski jest poprawa efektywności, zwiększanie udziału w rynku oraz satysfakcja klientów – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

ING Bank Śląski otrzymał nagrodę główną za całokształt działalności w 2017 roku. Jak podaje redakcja – „ING BSK pozycję lidera zawdzięcza wysokiej dynamice biznesu, której towarzyszą wysoka efektywność oraz wysoki poziom relacji z klientami”.

Bank zajął także pierwsze miejsce w nowej kategorii „Gwiazda relacji z klientem”. Na wynik złożyły się odpowiedzi szczegółowej ankiety wśród ponad 1,6 tys. posiadaczy rachunków bankowych, w których badano trzy aspekty: zadowolenie, aktywność i lojalność klientów.

ING Bank Śląski uzyskał również pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda wzrostu”. W tej kategorii jury doceniło m.in. 7-proc. dynamikę liczby klientów indywidualnych, a także przyrost kredytów dla gospodarstw domowych ora kapitałów.

Bank zajął także drugie miejsce w kategorii „Gwiazda efektywności”. O wysokiej pozycji banku zadecydowała m.in. najwyższa stopa zwrotu z kapitału, przekraczająca 12 proc., niskie koszty oraz kluczowy wskaźnik efektywności: proporcja kosztów do dochodów.

W tegorocznej edycji rankingu „Gwiazda Bankowości” organizatorzy wzięli pod uwagę kilkadziesiąt wskaźników finansowych za 2017 rok. Złożyły się one na trzy sub-rankingi: Dynamiki, Stabilności i Efektywności oraz całokształt działalności. O pozycji danej instytucji zadecydowały wskaźniki finansowe oraz ocena kapituły.