Eksperci ING na spotkaniu sygnatariuszy porozumienia na rzecz prostej komunikacji podzielili się wiedzą na temat wdrażania standardów prostego języka w banku. Konferencja ,,Prosty język na stronach internetowych" odbyła się 31 maja, w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju w Warszawie.
Cieszymy się, że możemy podzielić się naszymi doświadczeniami. W ING Banku Śląskim komunikację upraszczamy już od 5 lat. W 2014 roku jako pierwszy bank w Polsce rozpoczęliśmy współpracę z językoznawcami na dużą skalę. Najważniejsze, aby język jasno opisywał wszystko, co ważne dla klienta, i żeby sens nie ginął w sztampowych zwrotach, które nic nie wnoszą. Aplikacja mobilna zdała egzamin, uznaliśmy więc, że pora sprawdzić język strony www.ing.pl. Tym sposobem możemy pochwalić się już dwoma certyfikatami prostej polszczyzny - powiedział Marcin Grocki, specjalista językowy w ING Banku Śląskim.
To, że kolejne urzędy podpisują deklarację prostego języka cieszy nas, bo, po pierwsze - widzimy na przykładzie ING, że prosty język działa, a po drugie – cieszy nas to jako obywateli, po prostu – dodaje Karolina Żurowska, specjalistka językowa w ING Banku Śląskim
Certyfikat prostej polszczyzny przyznany przez Pracownię Prostej Polszczyzny za www.ing.pl jest już drugim w portfolio banku. Pierwszy ING Bank Śląski otrzymał za system bankowości internetowej Moje ING w styczniu 2017 roku. Bank już w trakcie projektowania treści do Mojego ING zadbał, aby komunikaty kierowane do klientów były proste i przyjazne. ING był pierwszym bankiem w Polsce, który otrzymał takie wyróżnienie.
Więcej o upraszczaniu języka w ING Banku Śląskim na https://www.ing.pl/o-banku/po-prostu
Więcej o deklaracji na rzecz prostego języka na https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/kolejne-instytucje-podpisaly-deklaracje-na-rzecz-prostego-jezyka