ING wdrożył możliwość płacenia kartą Visa zbliżeniowa w telefonie od razu po jej zamówieniu. Karta jest natychmiast widoczna w systemie bankowości internetowej Moje ING, dzięki czemu klient może ją od razu przypisać do płatności telefonem.
Przy aktywowaniu płatności kartą w telefonie, klient nadaje PIN, który jest automatycznie przypisany do karty płatniczej. Po nadaniu PIN klient od razu ma dostęp do swoich środków i może płacić telefonem. Sama karta pozostaje nieaktywna do momentu zrealizowania pierwszej transakcji stykowej z PIN w bankomacie lub terminalu płatniczym.
Rozwiązanie jest dostępne na telefonach z systemem Android, gdzie klient zamawia kartę Visa zbliżeniowa w telefonie. W przypadku urządzeń z systemem iOS, klient przechodzi z aplikacji Moje ING bezpośrednio do Apple Wallet, gdzie kończy proces dodawania karty.
Klienci ING mogą korzystać z kilku rozwiązań umożliwiających płatności zbliżeniowe kartą w telefonie. Bank oferuje możliwość uruchomienia płatności kartą w telefonie w oparciu o technologię HCE w aplikacji Moje ING mobile, zarówno dla klientów posiadających kartę płatniczą jak i tych, którzy nie chcą zamawiać karty plastikowej. ING umożliwia też dodanie płatniczych kart do zewnętrznych aplikacji Apple Pay, Google Pay lub Garmin Pay.