ING Bank Śląski wprowadził kolejne rozwiązania, które ułatwią osobom niesłyszącym codzienne korzystanie z bankowości. W specjalnej sekcji na stronie internetowej banku zostało udostępnionych 5 filmów z tłumaczem języka migowego. Zostały przygotowane z użyciem Polskiego Języka Migowego i można się z nich dowiedzieć m.in. o podstawowych procesach w bankowości: jak otworzyć konto, jak zacząć korzystać z aplikacji mobilnej, co to jest BLIK i jak wysłać przelew.
Z danych firmy Migam wynika, że w Polsce jest ok. 500 tys. osób niesłyszących lub niedosłyszących, które uznają język migowy za swój podstawowy sposób porozumiewania się. Na co dzień wiele spraw w bankach czy urzędach załatwiają w asyście osób zaufanych. Chętnie korzystają z internetu i używają aplikacji na swoich smartfonach, ale często obawiają się, że nie rozumieją wszystkiego co jest napisane na ekranie.
- Pomysł na stworzenie sekcji z materiałami video w języku migowym wynikał z zidentyfikowania nieznanego powszechnie problemu osób niesłyszących. Wielu z nas uważa, że w celu skomunikowania się z osobą z dysfunkcją słuchu wystarczy przekazać spisaną treść. A to niestety nie jest prawda. Naturalnym językiem osób głuchych jest migowy. Najnowsze rozwiązanie ING może znacząco poprawić tę sytuację i sprawić, że wiele z tych osób zacznie w pełni samodzielnie zarządzać swoimi finansami – mówi Katarzyna Stawecka, dyrektor obszaru Digital Transformation w ING Banku Śląskim.
Po konsultacjach z osobami niesłyszącymi, bank wprowadził kilka zmian, które sprawiły, że specjalna sekcja dedykowana dla tych osób na stronie internetowej jest lepiej wyeksponowana i bardziej użyteczna. Dodatkowe informacje dostępne są tutaj. Jest to inicjatywa zgodna z realizowaną w banku Strategią Zrównoważonego Rozwoju i priorytetem Bank równych szans.
Sekcja będzie konsekwentnie rozbudowywana, wkrótce pojawią się kolejne filmy poradnikowo-instruktażowe.
ING Bank Śląski, jako pierwszy na polskim rynku, zaoferował możliwość posługiwania się polskim językiem migowym za pośrednictwem tłumaczy on-line (Tłumacz Migam) w placówkach bankowych. Dzięki połączeniu wideo z tłumaczem, pracownicy banku mogą swobodnie rozmawiać z osobami, które porozumiewają się tylko w języku migowym.