ING Lease wprowadza możliwość podpisania umowy leasingowej wykorzystując elektroniczny podpis kwalifikowany. Dzięki temu przedsiębiorcy i właściciele firm mogą skorzystać z oferty leasingu oraz dopełnić formalności w sposób całkowicie zdalny.
Bycie on-line skraca czas reakcji, pozwala wspierać klienta niezależnie od pory dnia czy miejsca - czy to w momencie decyzji zakupowej i wyboru finansowania, czy też w zakresie obsługi posprzedażowej. ING Lease już od dłuższego czasu udostępnia klientom możliwość złożenia wniosku o leasing oraz samoobsługę umowy w trakcie jej trwania całkowicie online, za pośrednictwem systemów bankowości internetowej ING. Teraz spółka dodaje do tego kolejne możliwości.
- Zdajemy sobie sprawę, że czas, który przedsiębiorcy i właściciele firm poświęcają na swoje finansowe sprawy jest bardzo cenny. Wprowadzamy automatyzacje, digitalizujemy procesy, tak aby klienci mogli skorzystać z naszej oferty szybko i wygodnie, w wybranym przez siebie momencie. Dzięki temu proces leasingowy jest prawie w 100% online. Prawie, gdyż formalną barierą, o którą od wielu lat rozbija się myślenie o cyfryzacji leasingu jest zapis w kodeksie cywilnym, który podtrzymuje wymóg zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Teraz dzięki dostępnym technologiom oraz wykorzystaniu elektronicznego podpisu kwalifikowanego możemy pokonać tę barierę i zrobić znaczący krok w kierunku cyfryzacji leasingu – mówi Ewa Łuniewska, Prezes Zarządu ING Lease (Polska).
Elektroniczny podpis kwalifikowany pozwala klientom – małym, średnim i dużym firmom, a także korporacjom podpisywać dokumenty, w tym umowę leasingu, w sposób zdalny, bez konieczności spotykania się z doradcą, składania podpisu w placówce banku czy w obecności kuriera.
Technicznie jest to bardzo proste. Wystarczy, że reprezentanci klienta dysponują swoim elektronicznym podpisem kwalifikowanym, którym podpiszą dokumentację leasingową.
- Przygotowaliśmy dedykowane instrukcje dla klienta, w których omówiliśmy krok po kroku cały proces, a także przeszkoliliśmy naszych doradców, którzy również służą wsparciem – dodaje Ewa Łuniewska, Prezes Zarządu ING Lease (Polska).
Dla obecnych klientów ING, którzy chcieliby skorzystać z nowego finansowania, jednak nie dysponują elektronicznym podpisem kwalifikowanym, spółka już w kwietniu udostępniła inne zdalne rozwiązanie z wykorzystaniem Portalu Klienta ING lub bankowości internetowej ING Business. Uwzględnia ono podpis tradycyjny i wysyłkę dokumentów pocztą lub kurierem.
A jak to wygląda zanim dojdzie do podpisania umowy? Doradca ustala z Klientem preferowaną dla niego formę podpisania dokumentacji leasingowej. W przypadku, gdy jest to pierwsza relacja klienta z ING, ING Lease dodatkowo zaprasza do udziału w e-Spotkaniu z doradcą za pośrednictwem np. Skype for Business. Podczas takiego spotkania online klient może poznać ofertę, dobrać parametry i warianty finansowania, a także zadać nurtujące pytania co do zdalnego procesu podpisanie umowy.
– Dzisiaj wiele technologii jest na wyciągnięcie ręki. Rewolucja technologiczna cały czas trwa, a sytuacje jak np. wybuch epidemii COVID-19 jeszcze bardziej napędzają rozwój cyfrowych rozwiązań, narzędzi czy e-usług. W ING Lease na bieżąco śledzimy co dzieje się w wirtualnym świecie i analizujemy, co możemy zrobić, aby dostęp do naszej oferty, a także obsługa posprzedażowa były dla klienta jeszcze prostsze i wygodniejsze – podkreśla Ewa Łuniewska, Prezes Zarządu ING Lease (Polska).