ING po raz piąty z rzędu liderem rankingu „Gwiazdy Bankowości”

Nagrody i wyróżnienia,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski zwyciężył w rankingu „Gwiazdy Bankowości 2020”, który ocenia całokształt działania banku. Bank uzyskał również pierwsze miejsca w kategoriach podsumowujących efektywność, innowacyjność i relacje z klientami. Ranking prowadzony jest przez Dziennik Gazetę Prawną i firmę doradczą PwC.

Cieszy nas przyznana nagroda, tym bardziej, że otrzymaliśmy ją kolejny raz z rzędu. To potwierdza, że nasza strategia jest kierunkiem, który warto kontynuować. Od wielu lat koncentrujemy się na tym, co dla nas najważniejsze – na klientach i dotrzymywaniu składanych im obietnic. U podstaw naszych działań jest ciągła praca nad jakością oferowanych przez nas produktów i świadczonych usług. Chcemy, aby dostarczane przez nas rozwiązania były nowoczesne i innowacyjne, a ich działanie potwierdzone rzeczywistymi potrzebami klientów – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Po raz piąty z rzędu jury konkursu oceniło ING, jako najlepiej działający bank w Polsce. Na wynik w klasyfikacji generalnej dla najlepszego banku ma wpływ ocena w pięciu kategoriach: efektywność, innowacyjność, relacje z klientami, stabilność oraz wzrost. Ocena przyznawana przez niezależną kapitułę konkursu, w której skład wchodzą eksperci z Dziennika Gazety Prawnej, firmy doradczej PwC, Polskiej Rady Biznesu oraz Fundacji Digital University. Na ostateczny wynik miały wpływ wskaźniki finansowe za 2019 rok, ankiety wypełniane przez banki oraz głosy klientów.

ING zajął również pierwsze miejsca w kategoriach „Gwiazda relacji z klientami”, „Gwiazda innowacyjności” i „Gwiazda efektywności” oraz drugie miejsce w kategorii „Gwiazda stabilności”.

Pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda relacji z klientami” to w głównej mierze wynik oceny uzyskanej na podstawie bezpośrednich głosów klientów. W tym roku o opinię za pomocą ankiet internetowych zapytano grupę 12 tysięcy osób.

Kapituła konkursu przyznała ING pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda innowacyjności” za trzy inicjatywy udostępnione w 2019 roku i zgłoszone do konkursu przez bank oraz m.in. za wskaźnik cyfryzacji klientów. Pierwszą ze zgłoszonych inicjatyw jest Agregator, czyli możliwość podglądu rachunków i kart z różnych banków w aplikacji bankowej Moje ING. Kolejna to zintegrowana usługa Finansowania Faktur z ING Księgowością, która pozwala na finansowanie faktur z odroczonym terminem płatności z poziomu aplikacji księgowej klienta. Trzecia innowacja to RoboPlatforma, czyli wsparcie klientów z segmentów dużych i średnich firm w usprawnianiu procesów wewnętrznych z wykorzystaniem robotyki.

Pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda efektywności” oraz drugie miejsce w kategorii „Gwiazda stabilności” ING Bank Śląski otrzymał na podstawie analizy wskaźników finansowych za 2019 rok oraz oceny kapituły. O wysokiej pozycji banku w rankingach zadecydowała m.in. stopa zwrotu z kapitału, struktura bilansu oraz wysoka jakość aktywów.