Spółka ING Lease podpisała i zrealizowała umowę na sfinansowanie maszyny podbijającej typu UNIMAT 09-32/4S Dynamic dla Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego sp. z o.o. w Gdańsku.
Finansowaniem inwestycji kolejowych zajmujemy się od wielu lat. Warto pamiętać, ze tabor kolejowy to nie tylko lokomotywy i zespoły trakcyjne, ale również pojazdy kolejowe przeznaczone w szczególności do prac remontowo-budowlanych lub ratunkowych. Cieszymy się, że możemy wspierać inwestycje związane z utrzymaniem i modernizacją polskich kolei – podkreśla Beata Klonecka, Wiceprezes ING Lease.
Zamówiona przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. maszyna UNIMAT 09-32/4S Dynamic to wysokowydajna podbijarka torowa i rozjazdowa nowej generacji, wyposażona w zespoły stabilizujące, umożliwiająca sprawne i efektywne prowadzenie robót bieżącego utrzymania na zmodernizowanych liniach i odcinkach kolejowych. O uniwersalności tej maszyny świadczy zainstalowany system dynamicznej stabilizacji toru, którego zastosowanie pozwala użytkować tor z prędkością rozkładową natychmiast po zakończeniu podbijania i stabilizacji, bez konieczności wprowadzania miejscowych, czasowych ograniczeń prędkości. Producentem wysokowydajnej podbijarki jest firma Plasser & Theurer, która w ostatnich latach przeprojektowała wszystkie urządzenia do pracy ciągłej serii Unimat 09, czego efektem jest między innymi Unimat 09-32/4S Dynamic. Zmienił się nie tylko wygląd maszyn, ale również wyposażenie umożliwiające efektywniejsze wykorzystanie maszyny podczas prac modernizacyjnych i utrzymaniowych na infrastrukturze kolejowej.
Podbijarka Unimat 09-32/4S Dynamic zakupiona przez PPMT to obecnie najwydajniejsza i najnowocześniejsza uniwersalna podbijarka torowa i rozjazdowa dostępna w Europie. Maszyna podbija jednocześnie dwa podkłady i osiąga wydajność podbicia toru w trybie stabilizacyjnym 1200 metrów na godzinę. Agregat podbijający, który jest zainstalowany na maszynie, pozwala podbijać również rozjazdy i łuki o promieniu od 180 m. Specjalny system podnoszenia szyny oraz wspomagany laserowo układ do podbijania łuków, umożliwiają bardzo efektywne wykorzystanie podbijarki w miejscach dotychczas zarezerwowanych dla znacznie mniejszych i mniej wydajnych podbijarek rozjazdowych. Nowoczesne, klimatyzowane i ogrzewane kabiny operatorów podbijarki UNIMAT 09-32/4S Dynamic są w pełni skomputeryzowane, dają operatorom większy komfort pracy i bezpośrednio wpływają na jakość wykonywanych zadań. Komputerowe systemy wspomagania podbijania i rejestratory wyników prac, umożliwiają natychmiastową ocenę jakości podbijania, co znacząco wpływa na skrócenie zamknięć torowych – mówi Artur Szumisz, Prezes PPMT.
Umowa ING Lease to kolejna inicjatywa wpierająca rozwój transportu i logistyki. Dotychczas spółka sfinansowała między innymi flotę pojazdów ciężarowych Volvo FM napędzanych technologią LNG, samochody dostawcze do wynajęcia na minuty, a także lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, tramwaje oraz autobusy – w tym hybrydowe autobusy miejskie marki MAN Lion’s City Hybrid, a nawet tarcze TBM i sprzęt budowlany wykorzystywany do rozbudowy II linii metra w Warszawie.