ING i Zwolnieni z Teorii z programem „Pokolenie lockdown”

CSR,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Nowy projekt „Pokolenie lockdown” realizowany jest przez Fundację Zwolnieni z Teorii i ING, a jego celem jest zaktywizowanie młodych ludzi oraz wspieranie ich przedsiębiorczości na rynku pracy w rzeczywistości pandemicznej.

ING w ramach programu grantowego Build Back Better postanowiła rozwijać projekty, mające na celu m.in. wsparcie społeczeństw po kryzysie spowodowanym pandemią COVID – 19. W Polsce, ING razem z Fundacją Zwolnieni z Teorii uruchomiły program „Pokolenie lockdown”, aby pomóc młodym ludziom wejść z mocnymi kompetencjami na rynek pracy w pandemii i skutecznie rozwijać drogę zawodową. Projekt wpisuje się w działania związane z kierunkiem #ING dla przedsiębiorczych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju banku, który skupia się między innymi na rozwijaniu kompetencji przyszłości młodych ludzi.

Pandemia koronawirusa wyraźnie pokazała jak ważna dla pracowników i pracodawców jest elastyczność i aktywna odpowiedź na potrzeby zmieniającej się rzeczywistości. W ING uruchomiliśmy program wsparcia młodych ludzi w skutecznym wejściu na rynek pracy i wzmocnienia ich umiejętności miękkich po pandemii.  Dostrzegamy potrzebę zbudowania takich kompetencji, które będą niezbędne –  współpracy w grupie, podejmowania inicjatywy i skuteczności. Wiemy, że te umiejętności młodzi ludzie mogą zdobyć realizując projekty społeczne, dlatego warto włączać je w edukację w szkołach średnich i wyższych  –  Joanna Dymna-Oszek, dyrektor Biura Zarządu Banku.

Czas pandemii wpływa na kondycję psychiczną osób aktywnych zawodowo. Prawie połowa osób pracujących z domu skarży się na samotność i izolację, stres spowodowany zmianami w rutynie i organizacji pracy czy trudności w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym*. To tylko niektóre zmiany i wyzwania, które wpływają również na nowe pokolenia wchodzące na rynek pracy – konieczność adaptacji i budowania właściwych kompetencji miękkich, w tym również umiejętności prezentowanych już na etapach rekrutacji.

Obserwujemy nowe pokolenie szkoły lockdownu, które swoje umiejętności miękkie tj. współpracę z rówieśnikami, negocjacje, decyzyjność, pracę pod presją czasu, zdobywa w sieci. Dlatego postanowiliśmy stworzyć program, który pomoże młodym ludziom zdobyć niezbędne w pracy zawodowej kompetencje miękkie oraz dać im praktyczne wskazówki, jak wejść na rynek pracy. Z naszego doświadczenia wynika, że kluczowe w procesie rekrutacji i jednocześnie problematyczne dla młodych są takie umiejętności jak autoprezentacja i umiejętność prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Dlatego w ramach  „Pokolenia lockdown” oprócz uczenia kompetencji miękkich, realizowane są m.in. szkolenia z autoprezentacji, uczestniczenia w rozmowie rekrutacyjnej i skutecznego budowanie networku. – mówi Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Projekt realizowany jest w ramach programu grantowego ING Build Back Better. Ma on na celu sfinansowanie projektów społecznych zapewniających m.in. wsparcie gospodarstw domowych w zarządzaniu budżetem i przywrócenie dobrej kondycji finansowej osobom, które ucierpiały z powodu pandemii koronawirusa.

* Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos w 28 krajach na platformie internetowej Global Advisor Argentynie, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chile, Chinach, Kolumbii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Indiach, we Włoszech, Japonii, Malezji, Meksyku, w Holandii, Peru, Polsce, Rosji, RPA, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji i USA w okresie od 20 listopada do 4 grudnia 2020.