ING Bank Śląski razem z innymi 20 polskimi bankami podpisał deklarację na rzecz prostego języka. Jest to obietnica, że banki będą starać się tworzyć prostą i zrozumiałą komunikację do swoich klientów. Inicjatywę poprowadził Związek Banków Polskich.
Kilkadziesiąt osób z różnych banków utworzyło grupę roboczą, która pracowała od czerwca 2020. Wśród nich byli eksperci od prostej komunikacji w ING. To był ponad rok wspólnej pracy i warsztatów, której rezultatem jest m.in. dokument ,,Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej”. To zbiór podstawowych zasad, wytycznych, które będą pomocne w codziennej pracy bankowców, którzy tworzą teksty i dokumenty dla klientów.
Cieszę, że taka inicjatywa powstała i mogliśmy w niej uczestniczyć. Jako banki – jesteśmy instytucjami zaufania publicznego i chcemy, aby nasi klienci świadomie i łatwo mogli korzystać z produktów bankowych. Takie działania mogą dobrze wpływać nie tylko na reputację i wzrost zaufania do sektora bankowego, ale przede wszystkim na wsparcie edukacji finansowej naszych klientów. – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
W ING upraszczamy już od 2014 roku i wiemy, że nasi klienci oczekują od nas prostej komunikacji – pracujemy na nią konsekwentnie, dzień po dniu. Ale inicjatywa ZBP-u pokazała nam coś więcej. Prostoty chce też wielu naszych pracowników, bo znajdują w niej odpowiedź na dzisiejsze zabiegane czasy. – powiedział Paweł Szczepaniec, szef zespołu upraszczającego komunikację w ING i lider jednej z grup roboczych w ZBP.
Deklaracja banków w sprawie standardu prostego języka oraz Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej są dostępne na stronie internetowej ZBP pod adresem: zbp.pl/aktualnosci/wydarzenia/Dobre-praktyki-prostej-komunikacji-bankowej.
Więcej o upraszczaniu języka w ING Banku Śląskim na: ing.pl/poprostu.