ING po raz szósty z rzędu wygrywa ranking „Gwiazdy Bankowości”

Nagrody i wyróżnienia,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski po raz szósty z rzędu zwyciężył w rankingu „Gwiazdy Bankowości 2021”, który ocenia całokształt działalności banku. ING uzyskał również pierwsze miejsca w kategoriach podsumowujących wzrost, efektywność, innowacyjność i relacje z klientami. Ranking jest organizowany przez Dziennik Gazetę Prawną i firmę doradczą PwC.

Jest mi bardzo miło przyjmować te wyróżnienia. Są one przejawem uznania dla ciężkiej pracy naszego zespołu. Dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu. To również powód do dumy dla naszych pracowników, tym bardziej, że na jedną z kategorii, którą wygraliśmy złożyły się oceny naszych klientów. Jako firma usługowa koncentrujemy się na klientach, a u podstaw naszych działań jest ciągła praca nad jakością oferowanych przez nas produktów i świadczonych usług. Dlatego jeśli nasi klienci są zadowoleni i doceniają naszą pracę, to nic nie może nam sprawić większej satysfakcji. Wszystkim pozostałym bankom, które zostały dzisiaj nagrodzone, serdecznie gratuluję – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Po raz szósty z rzędu jury konkursu oceniło ING jako najlepiej działający bank w Polsce. Na wynik w klasyfikacji generalnej dla najlepszego banku ma wpływ ocena w sześciu kategoriach: wzrost, efektywność, innowacyjność, stabilność, relacje z klientami oraz od tego roku ESG. Ocena jest przyznawana przez niezależną kapitułę konkursu, w której skład wchodzą eksperci z Dziennika Gazety Prawnej, firmy doradczej PwC, Fundacji Digital University oraz Polskiej Rady Biznesu. Na ostateczny wynik miały wpływ wskaźniki finansowe za 2020 rok, ankiety wypełniane przez banki oraz głosy klientów.

ING zajął również pierwsze miejsca w kategoriach „Gwiazda relacji z klientami”, „Gwiazda innowacyjności”, „Gwiazda efektywności” „Gwiazda wzrostu”. Bank zajął trzecie miejsce w kategorii „Gwiazda stabilności” oraz czwarte w „Gwiazda ESG”.

Pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda relacji z klientami” to w głównej mierze wynik oceny uzyskanej na podstawie bezpośrednich głosów klientów. W tym roku o opinię za pomocą ankiet zapytano grupę 12 tysięcy osób.

Kapituła konkursu przyznała ING pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda innowacyjności” za inicjatywy udostępnione w 2020 roku, w tym Robo-doradcę Investo, konto na selfie w Moim ING oraz nową wersję aplikacji mobilnej dla firm - ING Business mobile.

ING Bank Śląski otrzymał pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda efektywności”, „Gwiazda wzrostu” oraz trzecie miejsce w kategorii „Gwiazda stabilności” na podstawie analizy wskaźników finansowych za 2020 rok. O wysokiej pozycji banku w rankingach zadecydowała m.in. dynamika wzrostu pozycji komercyjnych, stopa zwrotu z kapitału, struktura bilansu oraz wysoka jakość aktywów. Natomiast na wyróżnienie w kategorii ESG składały się poszczególne oceny członków kapituły konkursu.