ING otrzymał nagrodę Orła „Rzeczpospolitej” 2021 w kategorii „Usługi finansowe”. To wyróżnienie zostało przyznane w rankingu najszybciej i najefektywniej rozwijających się firm z „Listy 500”, prezentującej największe polskie przedsiębiorstwa.
– Jest mi bardzo miło, że efekty naszej pracy są zauważane przez niezależnych ekspertów. Odebranie tego wyróżnienia to swego rodzaju zobowiązanie na kolejne lata i motywacja do dalszej pracy, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Dziękuję za nagrodę w imieniu wszystkich pracowników ING, którzy swoją pracą i zaangażowaniem przyczynili się do tego sukcesu – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
Kapituła konkursu Orły „Rzeczpospolitej”, zwróciła uwagę, że ING wyróżnia się nie tylko systematycznością rozwoju, ale też bezpiecznym zwiększaniem skali działania. – „W bankowości często zdarza się, że wzrost szybszy niż rynek okupiony jest rentownością: walka o klientów w warunkach silnej konkurencji wymaga obniżki marż lub pozyskiwania bardziej ryzykownych kredytobiorców, którzy w przyszłości mogą mieć problemy ze spłatą, co w konsekwencji kończy się dużymi odpisami. W ING nie widać takich „skutków ubocznych” szybkiego wzrostu: bank wręcz wyróżnia się pod względem rentowności i uzyskuje od lat najwyższy zwrot z kapitałów własnych w polskim sektorze bankowym” – wyjaśniają autorzy rankingu.
Według wyliczeń Rzeczpospolitej ING Bank Śląski przez ostatnią dekadę urósł pod względem aktywów o ponad 170 proc. i na koniec września 2021 r. miał ich 200,5 mld zł. W tym samym czasie aktywa polskiego sektora bankowego zwiększyły się znacznie wolniej, bo o 100 proc.
Jury zauważyło również, że ING jest jednym z liderów sprzedaży kredytów mieszkaniowych, które są ważnym produktem, pozwalającym budować z klientem długoterminową relację, pozyskiwać depozyty i oferować mu inne produkty bankowe. Silną stroną banku jest bardzo mocna pozycja w rynku małych i średnich firm. Bankowi przybywa też klientów detalicznych (na koniec września 2021 r. było ich 4,34 mln), co jest m.in. zasługą dobrej obsługi zapewnionej przez nowoczesne systemy bankowości mobilnej i internetowej.
Kapituła konkursu wybrała laureatów w czterech kategoriach: przemysł, nowe technologie, handel i usługi niefinansowe, a także usługi finansowe. Wybrane przedsiębiorstwa wyróżniały się w ubiegłym roku ponadprzeciętnymi wynikami i dynamicznym rozwojem.
Wyróżnienie Orzeł „Rzeczpospolitej” przyznawane jest od 2001 roku. Nagrody otrzymują firmy w oparciu o wskaźniki opisujące efektywność firmy, jej stabilność oraz zdolność do rozwoju.