„Miasto ING” w Roblox otrzymało złotą statuetkę za „Innowację w komunikacji” i nagrodę specjalną „Innovation of the Year” w konkursie Innovation 2022 a także dwa Brązowe Miecze w konkursie KTR.
Współczesne gry to nie tylko rozrywka sama w sobie ale też nauka logicznego myślenia, pracy w grupie i wspólnego spędzania czasu. Stworzyliśmy grę, w której nastolatki mogą ćwiczyć swoje nawyki finansowe ale w sposób, jaki preferują - grając. Postanowiliśmy jako marka wejść na platformę Roblox, która jest obecnie najbardziej uniwersalną platformą do tworzenia wirtualnych światów. Zainteresowanie Miastem ING przerosło nasze oczekiwania. Ponad 315 000 wizyt w grze i 7500 komentarzy w sieci na ten temat, potwierdziło, że to był dobry wybór. Jesteśmy przekonani, że takie niestandardowe podejście, ale także nienachalne wejście w świat młodych ludzi, sprawi, że staniemy się dla nich fajna marką. Cieszymy się, że nasz projekt docenili również eksperci z branży. Planujemy nadal go rozwijać – powiedział Łukasz Król, Marketing Expert w ING Banku Śląskim, lider projektu „Miasto ING”.
Twórcy projektu „Miasto ING” w Roblox kilkukrotnie odbierali nagrodę na tegorocznej gali Innovation i KTR. Projekt został nagrodzony w następujących kategoriach:
Konkurs INNOVATION:
Konkurs KTR:
„Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W wirtualnym świecie marki pod nazwą „Miasto ING” gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. To do nich należy decyzja czy chcą te pieniądze zaoszczędzić i kupić za nie np. pierwsze wirtualne mieszkanie czy wolą je wydać na udoskonalenie swojej postaci.
Miasto ING to wirtualny świat, który poprzez zabawę uczy podstaw oszczędzania, zarabiania i zarządzania finansami. Projekt powstał by pomóc młodym wejść w finansową dorosłość i w naturalnym środowisku serwera Roblox poznać życiowe zasady zarabiania i zarządzania pieniędzmi.
Więcej informacji o „Mieście ING”: www.ing.pl/roblox
Projekt we współpracy z agencjami GONG i Game Changer oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.
Konkurs KTR to jeden z najważniejszych konkursów reklamy w Polsce. To święto kreatywności i twórczej odwagi, w którym środowisko reklamowe docenia wyrazistą komunikację, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów.
Konkurs INNOVATION przeznaczony jest dla innowacyjnych projektów w biznesie, mediach i komunikacji, które wyznaczają nowe kierunki w tych obszarach.
Wśród laureatów tegorocznej Gali KTR i INNOVATION 2022 przyznano 30 nagród w konkursie INNOVATION, w tym tylko 9 złotych i 159 nagród w Konkursie KTR.