Ponad 55 tysięcy fanów na pierwszym koncercie polskiego wykonawcy w Roblox w grze „Miasto ING”

Akcje marketingowe i promocje ,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

4 lutego odbył się niezwykły koncert. Na wirtualnej scenie wystąpił youtuber i wykonawca Palion. Grę „Miasto ING” w tym czasie odwiedziło ponad 55 tysięcy graczy – to niemal tyle graczy, ile mieści Stadion Narodowy.

Co ciekawe obserwując graczy na platformie Roblox można śmiało powiedzieć, że metaverse nie tylko odwzorowuje realny świat, ale także zachowania ludzi w grze są bardzo podobne do tego, jak zachowujemy się w rzeczywistości. Na koncert przychodzimy wcześniej, kupujemy bilet, czekamy pod stadionem na otwarcie bram – w tym przypadku teleportację, wchodzimy w interakcje z innymi graczami. W oczekiwaniu na koncert można również odwiedzić wirtualny oddział lub wziąć udział w samej rozgrywce. Gracze mogą oszczędzać, by kupić w grze mieszkanie, inwestować w gadżety zwiększające efektywność ich pracy i zarobki, albo wydać wszystko na ciuchy i imprezy – tak jak w życiu.  
Reels z zapowiedzią koncertu: https://youtu.be/CNOATOuxLwo

Ale to nie wszystko. Pierwszy polski koncert w Roblox zorganizowany w „Mieście ING” był  pretekstem do zaprezentowania nowej odsłony miasta, której motywem przewodnim jest bezpieczeństwo w sieci. Dlatego koncert nieoczekiwanie został przerwany, a uczestnicy wydarzenia mogli doświadczyć symulacji cyberzagrożenia. To wydarzenie było jednocześnie zaproszeniem do poćwiczenia w „Mieście ING”, jak uniknąć takich zagrożeń. Nowe funkcje i zadania w grze mogą być również dla rodziców dobrym polem do wspólnej zabawy i rozmowy, jak ważne jest przestrzeganie określonych zasad lub unikanie konkretnych sytuacji w internecie. Na graczy czekają przygotowane w formie zabawy zadania i quizy z dostosowanymi do ich wieku pytaniami i wskazówkami.

Wśród nowych elementów rozgrywki, które pojawiły się w „Mieście ING” jest także tryb multiplayer. Gracze wcielają się w postać hakera albo członków grupy poszukiwawczej. Podczas gry ścigający mogą zwiększać swoje szanse, zbierając specjalne przedmioty i rozwiązując quizy dotyczące cyberbezpieczeństwa. Sprawca zamieszania nie pozostaje jednak bezbronny: może np. spowolnić prędkość ścigających czy zmniejszyć swoją widoczność. Przyjmując różne role – gracze mogą łatwiej wyobrazić sobie, jak poważne mogą być skutki przejęcia ich cyfrowej tożsamości.

Reels drugiej odsłony „Miasta ING”: https://youtu.be/LXHCx9SxVzk

 Ze względu na olbrzymie zainteresowanie koncertem, ING wraz z Palionem podjął decyzję o  dodatkowych koncertach, a pierwszy z nich odbędzie się już w najbliższą sobotę tj. 11 lutego o 16:00.

W 2022 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce otworzył pierwszą wirtualną przestrzeń z oddziałem banku ING w grze. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę, w której poprzez zabawę i pasję młodych wspieramy. W wirtualnym świecie marki gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania.  W lutym 2023 roku gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.

Roblox to jedna z największych na świecie platform umożliwiających rozgrywkę w wirtualnych światach. W grudniu 2022 r. dzienna liczba aktywnych użytkowników Roblox wyniosła 61,5 mln. Uczestnicy gry korzystają z personalizowanych awatarów i mogą samodzielnie kształtować rozgrywkę poprzez tworzenie przedmiotów, miejsc czy całych gier.

Więcej informacji o „Mieście ING”: www.ing.pl/roblox

Gra dostępna jest na platformie Roblox: https://www.roblox.com/games/8458974184/UPDATE-Miasto-ING

Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii: Agencja kreatywna GONG
Wdrożenie pomysłu i koncepcji Miasta ING: Game Changer
Media: Mullen Lowe Media Hub

Materiały do pobrania