To jedno z najmocniejszych zabezpieczeń platform internetowych przed atakami socjotechnicznymi typu phishing, które opierają się na wyłudzeniu danych. Umożliwia zabezpieczenie zarówno logowania w przeglądarce, jak i w aplikacji mobilnej. Chroni nawet wtedy, gdy ktoś skradnie login i hasło użytkownika.
ING jako pierwszy bank w Polsce umożliwia taką funkcjonalność również w aplikacji mobilnej – możliwość zarejestrowania w Moim ING sprzętowego klucza zabezpieczającego w standardzie FIDO2, popularnie nazywanego kluczem U2F. To klient będzie decydować, czy chce w ten sposób zabezpieczyć zarówno logowanie w przeglądarce, jak i w aplikacji – czy tylko w jednym z tych kanałów. Klucze można podłączać bezpośrednio do komputera lub smartfona, jak również zbliżeniowo z wykorzystaniem funkcji NFC.
W ING rozwijamy i wdrażamy dodatkowe innowacyjne zabezpieczenia, które lepiej ochronią naszych klientów przed różnego typu oszustwami. Codziennie jesteśmy narażeni na różnego rodzaju ataki socjotechniczne, nie jesteśmy jednak bezbronni. Jako bank mamy wiele sposobów wspierania naszych klientów w walce z cyberprzestępcami. Zdecydowaliśmy się na jedno z najmocniejszych zabezpieczeń. Klucze U2F to nowatorskie rozwiązanie w polskiej bankowości i jedna z najlepszych metod ochrony przed cyberoszustami – podkreśla Marcin Giżycki, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Jak to działa?
Więcej informacji:
https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo/klucze-zabezpieczen-u2f