4xEffie dla ING na Effie Awards Poland

Nagrody i wyróżnienia,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland, ING Bank Śląski otrzymał aż cztery statuetki – dwie nagrody w kategorii „Brand experience” oraz po jednej w kategoriach „Finance & Insurance” i „Gaming”. Bank znalazł się także na podium najlepszych reklamodawców tego roku.

 Jestem niezwykle dumna ze wszystkich nagród, szczególnie tych, wyróżniających działania dla młodych i dzieci. Zaprosiliśmy najmłodszych do stworzonej przez nas wirtualnej rzeczywistości „Miasta ING” w Roblox. Gra pozwala trenować nie tylko dobre nawyki związane z finansami, ale i bezpieczeństwo w sieci – w najbardziej przyjazny sposób, czyli przez zabawę. Wierzymy, że umiejętności nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu i ułatwią poruszanie się w świecie finansów. Podobnie działania z wykorzystanie AI. Dzięki temu ING udało się sprawić, że odległa dla młodych, trudna do wyobrażenia i zaplanowania przyszłość stała się bliska i realna. Ta pozytywna wizualizacja okazała się skutecznym narzędziem, by zacząć myśleć, planować, i co najważniejsze – działać. Gratuluję zespołowi ING i agencjom zaangażowanym w przygotowanie kampanii – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Statuetkę Effie w kategorii „Brand Experience” oraz w kategorii „Gaming” otrzymała kampania „Miasto ING w Roblox”.

W lutym 2022 roku ING jako pierwszy bank w Polsce wszedł do przestrzeni metaverse na platformie Roblox z grą edukacyjną „Miasto ING”. W wirtualnym świecie marki gracze w najbardziej przyjazny sposób, czyli przez zabawę uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i wydawania. W 2023 roku, gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci.

Projekt zrealizowany we współpracy z agencjami GONG, Game Changer oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.

W kategorii „Brand Experience” bank otrzymał też drugie wyróżnienie – za kampanię „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING”.

Kampania „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” pomogła Polakom zbudować pozytywną i motywującą wizję przyszłości na emeryturze, korzystając ze sztucznej inteligencji. To pionierska kampania wykorzystująca AI do generowania obrazów i aktywizacji odbiorców. Bank inspirował Polaków do refleksji i dyskusji na temat ich przyszłości finansowej i życia na emeryturze, a żeby to osiągnąć, posłużył się technologią – algorytmami tworzenia obrazów przez Sztuczną Inteligencję (AI). W ramach akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” bank podjął też wyzwanie wizualizacji przyszłości polskich metropolii. Wizja siebie i dobrze nam znanych miejsc w przyszłości ma zachęcić do myślenia o tym, co czeka nas za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat i zadbania o tą przyszłość już teraz. 

Projekt zrealizowany we współpracy z agencjami GONG, Hill+Knowlton Strategies oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.

Statuetkę w kategorii „Finance & Insurance” otrzymała kampania „Oszczędzajmy na białą godzinę”.

W kampanii oszczędności, ING Bank Śląski inspirował Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. Przekaz wzmacniał pozytywne motywacje do oszczędzania - na to co planujemy, co jest dla nas istotne, jednoznacznie przyjemne i co chcemy zrealizować. Pozytywnie motywujący komunikat ułatwia odkładanie pieniędzy w dzisiejszych, trudnych czasach.

Projekt zrealizowany we współpracy z agencjami Brain, GONG oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.

Effie to konkurs, który ma swoje narodowe edycje na całym świecie i nagradza najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, pracownicy mediów oraz reprezentanci firm badawczych i nauki.

Więcej o konkursie: https://awards.effie.pl/

 

Materiały do pobrania