Potwierdzenie tożsamości online z aplikacją Moje ING

Produkty i usługi,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING jako pierwszy bank w Polsce udostępnił klientom proces potwierdzania tożsamości w aplikacji mobilnej zamiast w przeglądarce. Klienci, którzy korzystają z Profilu Zaufanego mogą teraz szybciej i łatwiej potwierdzić swoją tożsamość w telefonie – za pomocą biometrii, a zamiast kodu SMS wpisać PIN.

ING wdrożył nowe rozwiązanie dla klientów, którzy załatwiają sprawy na telefonie – od teraz mogą potwierdzić tożsamość w aplikacji Moje ING, a potem wrócić do procesu w przeglądarce. Bank wdrożył również kolejne udogodnienie – zastąpienie wpisywania kodów SMS do przeglądarki, potwierdzeniem PIN w aplikacji mobilnej, co znacznie przyspiesza i ułatwia cały proces. Nowe rozwiązanie jest odpowiedzią na rozwój krajowego systemu tożsamości elektronicznej – Profil Zaufany i Węzeł Krajowy – a także wzrost liczby stron internetowych korzystających z węzłów tożsamości, a do których klienci mogą zalogować się, żeby załatwić swoją sprawę urzędową lub komercyjną.

Jak potwierdzić tożsamość w aplikacji?

- na stronie urzędu lub dostawcy należy wybrać logowanie przez bankowość internetową, a następnie wskazać ING,

- należy wybrać opcję „Potwierdź w aplikacji Moje ING” – nastąpi przekierowanie do aplikacji, gdzie szybko i bezpiecznie można potwierdzić tożsamość,

- następnie proces przebiega w aplikacji, gdzie zamiast hasła można skorzystać z biometrii, a zamiast kodu SMS klient wpisze PIN – łatwiej i szybciej.

Logowanie do aplikacji mobilnej dotyczy procesów, które klient przeprowadza na telefonie. Zamiana SMS-ów autoryzacyjnych na potwierdzanie w aplikacji mobilnej to ułatwienie dla klientów, którzy przeprowadzają proces korzystając z komputera.

Nowa funkcjonalność będzie dalej rozwijana – na obecnym etapie klienci czasami mogą trafić na miejsca, które mimo wszystko wymagają jeszcze zalogowania w przeglądarce.

Pozostałe sposoby potwierdzania tożsamości online:

Sprawy urzędowe
Założenie profilu zaufanego przez internet jest bezpłatnie. Klient, który potwierdził swoje dane osobowe w placówce bankowej - miejscu spotkań, może to zrobić w Moim ING. Profil jest ważny przez 3 lata.

Sprawy komercyjne
Bez wychodzenia z domu można np. przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej lub wykupić polisę na życie. Aby skorzystać z usługi, należy na stronie internetowej wybranego dostawcy wskazać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID.

Podpis kwalifikowany
Bezpiecznie i wygodnie klient podpisuje dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir.

- w dowolnym miejscu, o każdej porze, z jednorazowego certyfikatu,

- podpis nie wymaga specjalnego czytnika i karty,

- e-podpis ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny.

Więcej informacji: https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/dodatki/potwierdzanie-tozsamosci

Materiały do pobrania