Weryfikacja telefonu z ING umożliwia sprawdzenie podczas rozmowy czy dzwoni pracownik banku. Narzędzie pokazuje dane pracownika ING lub ostrzeżenie, że telefon jest podejrzany. Dzięki temu klient może upewnić się czy rozmawia z właściwą osobą i wykluczyć oszustwo (tzw. spoofing).
Podszywanie się pod numery telefonów – spoofing, jest popularnym sposobem wyłudzania pieniędzy. Spoofing ma wiele wariantów, ale wszystkie działają na zasadzie połączenia telefonicznego.
Jak działa weryfikacja telefonu z ING?
Jeśli klient korzysta z aplikacji mobilnej i nie ma zablokowanych wiadomości PUSH to w przypadku kontaktu telefonicznego z banku, ING wysyła powiadomienie PUSH, że właśnie dzwoni pracownik banku.
Wiadomość PUSH to powiadomienie z aplikacji. Nie należy pomylić go z wiadomością SMS, pod którą przestępcy również mogą się podszywać.
Po użyciu (kliknięciu) na wiadomość PUSH uruchomi się aplikacja Moje ING mobile. Kiedy klient się do niej zaloguje, przekieruje od razu na ekran z informacją o dzwoniącym. Klient zobaczy tam imię i nazwisko pracownika ING, które muszą się zgadzać z tymi, które podał na początku rozmowy.
Jeśli klient nie dostał wiadomości PUSH – to sygnał ostrzegawczy. Należy wtedy uruchomić samodzielnie aplikację i wybrać na ekranie przed zalogowaniem „Sprawdź czy dzwoni ING”. Po zalogowaniu widoczny będzie komunikat.
Jeśli coś się nie zgadza, należy natychmiast zakończyć połączenie.
Weryfikowanie połączenia z banku jest dostępne w Moim ING oraz:
Dotyczy to zarówno aplikacji na telefon, jak i bankowości z której klient korzysta w przeglądarce.
Klient, który nie ma aplikacji ING powinien:
Więcej informacji o weryfikacji telefonu z ING
Więcej o oszustwach na telefon z banku