Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox. Kampania jest skierowana do rodziców.
W ING dbamy o to, żeby Polacy dobrze radzili sobie z finansami, ale też żeby znali zasady bezpieczeństwa w sieci. Wspieramy ich w tym i edukujemy - zwłaszcza dzieci i młodych. Z naszego badania wynika, że dla młodszej grupy głównym źródłem informacji o bezpiecznym korzystaniu z sieci są rodzice (79 proc.), ale też internet (38 proc.)*. Zależało nam, żeby spotkać się z nimi w ich świecie, dlatego stworzyliśmy grę edukacyjną „Miasto ING” w Roblox, dzięki której m.in. uczą się o finansach oraz o zagrożeniach, które mogą czyhać na nich w sieci. Obecnie już prawie milion dzieci ćwiczy swoje umiejętności w „Mieście ING”. W najnowszej kampanii sięgnęliśmy po wyliczanki z dzieciństwa, aby w ten sposób utrwalić dzieciom zasady bezpieczeństwa w sieci, których nauczyły się w naszej grze. Dla nas – dorosłych to lekcja, która może nam się przydać, ale też i fajna, sentymentalna podróż do przeszłości – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
ING Bank Śląski jest świadomy zagrożeń jakie mogą spotkać dzieci w Internecie, dlatego od 3 lat tworzy przestrzeń dostępną dla wszystkich – „Miasto ING”, na platformie gamingowej Roblox, z którą pojawił się jako pierwszy bank w Polsce. Gra jest bezpłatna a jej celem jest wzbudzenie zainteresowania tematyką cyberbezpieczeństwa u młodych osób w ich naturalnym środowisku oraz wsparcie rodziców w edukacji w tym zakresie. Do tej pory zaangażowała prawie milion graczy, osiągając przy tym ponad 2,6 mln wizyt. Gracze wykonali ponad 300 tys. lekcji w Akademii Cyberbezpieczeństwa oraz ponad 150 tys. quizzów dotyczących bezpieczeństwa w sieci.
W cyfrowym świecie gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. W lutym 2023 roku gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer. W najnowszym, trzecim sezonie gry, bank rozwinął temat bezpieczeństwa w sieci i zaprosił dzieci do nowo powstałej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING. Otwarciu wirtualnej szkoły towarzyszył występ twórcy internetowego SmileSlow oraz nagranie teledysku i piosenki „Nie daj się wkręcić”.
Zadania w grze mogą stanowić wyzwanie i rozrywkę także dla rodziców. Jest to więc dobry pomysł na wspólne spędzenie czasu z dziećmi oraz pretekst do rozmowy o bezpieczeństwie w internecie. W połączeniu z rywalizacją oraz społecznością może być naturalnym miejscem do dzielenia się wiedzą dzieci i rodziców w zakresie bezpieczeństwa w sieci.
Więcej informacji o kampanii:
Link do spotu: https://youtu.be/JwqH2IcY8ME
Link do LP: https://www.ing.pl/lp/bezpieczne-dzieci-w-sieci
Roblox: https://www.roblox.com/games/8458974184/UPDATE-Miasto-ING
Kanały: TV, Internet, social media, komunikacja do klientów, komunikacja w oddziałach, reklama w przestrzeni miejskiej.
Agencja odpowiedzialna za pomysł i realizację: Gong
Agencja odpowiedzialna za projekt i produkcję gry: Game Changer
Media: Mediahub
*Dane pochodzą z badania ilościowego przeprowadzonego wśród dzieci (7-12 lat) i młodzieży (13-17 lat). Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2023, przez agencję badawczą Minds&Roses, na zlecenie ING. N=550