Głosami konsumentów, w badaniu przeprowadzonym przez Strefę Gospodarki, marka ING Lease zajęła I miejsce w kategorii "Leasing samochodowy" uzyskując tym samym złote godło „Konsumencki Lider Jakości 2024”.
- Najczęściej branymi aktywami w leasing od lat są pojazdy, z czego lekkie stanowią aż 49%. Gdy do tego dodamy pojazdy ciężarowe, okazuje się, że ruchomości te odpowiadają za ponad 70% rynku leasingu. Także w naszym portfelu pojazdy mają dominujące znaczenie. Konsumenci Lider Jakości ma dla nas niezwykłą wartość. Potwierdza, że nasze działania, w centrum których znajdują się klienci, są przez nich doceniane – wskazuje Adam Sar, prezes zarządu ING Lease (Polska).
Branża leasingowa stanowi ważny filar polskiej gospodarki. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu sektory, które korzystają z leasingu generują prawie 50% naszego PKB, a blisko 30% nakładów inwestycyjnych sfinansowano w 2022 roku poprzez leasing.
W 2023 roku branża leasingowa po raz pierwszy przekroczyła poziom 100 mld zł inwestycji sfinansowanych w jednym roku. Z kolei łączna wartości aktywów, które są w użytkowaniu klientów firm leasingowych przekroczyła barierę 200 mld zł.
Głównym odbiorcą usług leasingowych jest sektor MŚP, który to odpowiada za 47% polskiego PKB.
ING Lease (Polska) Sp. z o.o.
ING Lease (Polska) jest obecny na rynku od 1995 roku, a od 2012 roku wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Banku. Spółka ING Lease (Polska) oferuje wszystkie podstawowe rodzaje leasingu, które pozwalają sfinansować zarówno ruchomości (w postaci samochodów osobowych, dostawczych, środków transportu ciężkiego, maszyn i urządzeń, sprzętu budowlanego, medycznego, wyposażenia oraz IT), jak i nieruchomości. W skład grupy kapitałowej ING Lease (Polska) wchodzi dodatkowo 5 spółek zależnych, w których ING Lease (Polska) Sp. z o.o. posiada 100% udziałów. Spółka kieruje swoje usługi do wszystkich grup klientów: dużych, średnich i małych firm, a także mikro (przedsiębiorców).