W 2024 roku, ING Bank Śląski zgodnie z długoterminową strategią osiągnął wzrost podstawowych danych komercyjnych - liczby klientów oraz wartości depozytów i kredytów. Skonsolidowany zysk netto banku wyniósł 4,4 mld zł, co jest poziomem zbliżonym do uzyskanego w poprzednim roku. Zarząd banku zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 75% zysku netto.
W minionym roku kontynuowaliśmy długoletnią strategię wzrostu liczby oraz transakcyjności klientów. Zanotowaliśmy przyrost podstawowych wartości bilansowych - depozytów i kredytów. Dynamika wzrostu portfela kredytów korporacyjnych była odzwierciedleniem sytuacji gospodarczej - to był kolejny rok oczekiwania na wzrost poziomu inwestycji. W 2024 roku bank osiągnął dobre tempo wzrostu przychodów utrzymując koszty pod kontrolą. Przedłużający się okres niższej aktywności gospodarczej ujawnił kłopoty z osiąganiem odpowiedniego poziomu dochodów i bieżącej płynności przez część klientów, co spowodowało konieczność podwyższenia tworzonych przez bank rezerw. W efekcie zysk netto wyniósł 4 369 mln zł w porównaniu z 4 441 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu ING Banku Śląskiego.
W zeszłym roku prowadziliśmy działania związane ze zwiększeniem aktywności i poziomu samoobsługi klientów w kanałach cyfrowych. Dużą uwagę przykładaliśmy do zwiększenia świadomości klientów w kwestii przeciwdziałania cyberprzestępstwom. Prowadziliśmy akcje uświadamiające oraz zmienialiśmy nasze procesy i procedury, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa klientów – dodał Brunon Bartkiewicz.
Zgodnie z długoterminową strategią zwiększaliśmy poziom cyfryzacji. W ubiegłym roku liczba klientów mobile only w bankowości detalicznej wzrosła o 15% do 2,3 mln. W IV kwartale liczba elektronicznych przelewów wychodzących klientów indywidualnych w Moim ING wyniosła 168 mln (8% r/r). Zanotowaliśmy przy tym dalszy wzrost transakcji BLIK do 61 mln (22% r/r) oraz wzrost transakcji kartami bankowymi do 315 mln (5% r/r). Jednocześnie notowaliśmy dalszy 8-proc. spadek liczby transakcji w bankomatach i 6-proc. spadek liczby transakcji wykonywanych w oddziałach. W IV kwartale liczba przelewów zleconych w systemie ING Business wzrosła do 49 mln (2% r/r), z czego 4,5 mln w bankowości mobilnej (wzrost o 21% r/r). Liczba zainstalowanych terminali płatniczych wynosi już 45,4 tys. W IV kwartale przeprocesowaliśmy w nich 15,3 mln transakcji (wzrost o 4% r/r). W tym czasie o 17% do 10,2 tys. przyrosła liczba sklepów internetowych z aktywną bramką płatniczą imoje – powiedział prezes zarządu ING Banku Śląskiego.
Najważniejsze wyniki biznesowe i finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku:
Najważniejsze wyniki finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku: