W pierwszym półroczu 2025 roku, ING Bank Śląski zanotował przyrost podstawowych wartości komercyjnych - liczby klientów, depozytów oraz kredytów. Zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 2 149 mln zł w porównaniu z 1 958 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Zwrot z kapitału (ROE), po korekcie o MCFH, wyniósł 21,4%.
Za nami kolejny dobry kwartał. Wypracowane przez nas wyniki opierają się na solidnych fundamentach – wzrostach liczby klientów, wartości depozytów, inwestycji oraz kredytów. Te dane odzwierciedlają naszą dobrą pozycję konkurencyjną na rynku. W efekcie naszych działań zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 2 149 mln zł i był wyższy o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - powiedział Michał Bolesławski, Prezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy wzrost zainteresowania kredytami po stronie firm. Były to zarówno zapytania, jak również wnioski o finansowanie. Widzimy, że ten wzrost zainteresowania jest zdywersyfikowany i rozkłada się na wiele sektorów gospodarki. Mamy nadzieję, że - wraz ze spadkiem stóp procentowych oraz inicjatywami deregulacyjnymi - firmy w nadchodzących miesiącach, czy kwartałach, w większym stopniu będą decydować się na nowe inwestycje.
W minionym kwartale braliśmy także udział w finansowaniu jednych z największych i istotnych dla naszego kraju projektów – infrastruktury światłowodowej, turbin wiatrowych na Bałtyku oraz inwestycji związanych z obronnością.
Na szczególną uwagę zasługuje nasza pozycja na rynku kredytów hipotecznych. Konkurencyjna oferta oraz dobry proces kredytowy sprawiają, że nasz udział rynkowy w sprzedaży nowych kredytów hipotecznych wynosi blisko 21%. Zajmujemy tym samym 2 miejsce na rynku – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.
W banku kontynuowaliśmy działania związane cyfryzacją naszych procesów oraz oferty. Umożliwiliśmy klientom poprzez aplikację mObywatel, potwierdzenie tożsamości w przypadku zdalnego odblokowania konta, zmiany hasła lub zmiany telefonu autoryzacyjnego. Dzięki temu klienci mogą się zidentyfikować bez konieczności wizyty w oddziale lub oczekiwania na przesyłkę z banku. To w pełni zdalny proces samoobsługowy. Kontynuowaliśmy także komunikację zwiększającą świadomość klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Zwracaliśmy w niej uwagę firm na oszustwa w sieci i zachęcaliśmy do ich zgłaszania w CERT Polska. Natomiast w kampanii "Bezpieczne dzieci w sieci" przypominaliśmy zasady bezpiecznego korzystania z internetu – dodał Michał Bolesławski.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I połowie 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.: