ING Bank Śląski ogłosił nową długoterminową strategię „ING. W rytmie życia”, której celem jest wzmocnienie pozycji banku na rynku i odpowiedź na kluczowe zmiany w jego otoczeniu: demograficzne, społeczne, gospodarcze i technologiczne. Bank zapowiada ambitne plany rozwoju w perspektywie 2035 roku, w tym wzrost liczby klientów do ponad 7,5 mln, co najmniej dwukrotne zwiększenie wartości portfela kredytowego oraz bazy depozytowej, przy jeszcze bardziej dynamicznej ekspansji w segmencie rozwiązań inwestycyjnych i leasingu.
Główne filary strategii to intensywny rozwój oferty w obszarze produktów inwestycyjnych, oszczędnościowych, emerytalnych, Private Banking oraz kredytów. Kluczowe znaczenie w realizacji celów Banku odegrają nowoczesne technologie oraz sztuczna inteligencja.
- Przygotowując nową strategię, uwzględniliśmy najważniejsze zmiany zachodzące w Polsce i na świecie: procesy demograficzne, spadające współczynniki dzietności, starzenie się społeczeństw, a także nowe style życia i oczekiwania kolejnych pokoleń. Zwróciliśmy uwagę na to, jak technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja, przekształcają sposób korzystania z usług finansowych. Równocześnie dostrzegamy dużą szansę dla polskiej gospodarki: inwestycje infrastrukturalne, transformację energetyczną, napływ kapitału do Polski oraz inwestycje polskich firm za granicą. Jako bank pośredniczący między firmami, gospodarstwami domowymi, a kapitałem musimy reagować na te zmiany z wyprzedzeniem – powiedział Michał Bolesławski, prezes ING Banku Śląskiego.
- Nasza strategia jest strategią kontynuacji, ale jednocześnie odzwierciedla zmiany na świecie, które następują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Chcemy oferować usługi najwyższej jakości z najlepszymi rozwiązaniami cyfrowymi, aplikacją mobilną i technologiami opartymi na AI, a jednocześnie wspierać klientów w rozwoju, inwestycjach i codziennych decyzjach finansowych. Dla firm będziemy partnerem w projektach kształtujących przyszłość polskiej gospodarki – dodał prezes ING Banku Śląskiego
W nowej strategii Bank zakłada umocnienie pozycji rynkowej w kluczowych obszarach działalności. Jednocześnie ambicją ING jest tworzenie najwyższej jakości usług i produktów, które zapewnią maksymalny poziom satysfakcji klientów – dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Bank chce wspierać klientów w ich rozwoju, inwestycjach, w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz być strategicznym partnerem w projektach kształtujących polską gospodarkę.
- W naszej strategii przyjęliśmy horyzont 2035 roku. W tym czasie chcemy mieć ponad 7,5 miliona klientów oraz zamierzamy istotnie wzmocnić naszą pozycję w obszarze produktów inwestycyjnych, emerytalnych i oszczędnościowych. Planujemy intensywny wzrost portfela kredytów hipotecznych, konsumenckich, jak również kredytów korporacyjnych, dążąc zarazem do ekspansji udziałów rynkowych w sektorze leasingu i faktoringu – powiedział Michał Bolesławski.
Strategia Grupy ING Banku Śląskiego „ING. W rytmie życia” wyznacza następujące długoterminowe ambicje finansowe:
Jednocześnie Bank zwraca uwagę, że w ostatniej dekadzie utrzymywał średni koszt ryzyka na poziomie poniżej 0,6%, co odpowiada wartości uznawanej za ustabilizowany koszt ryzyka (seasoned cost of risk).
W przypadku ambicji biznesowych Bank przyjął perspektywę 2035 roku.
W obietnicy dla klientów Bank deklaruje:
Bank realizując strategię będzie koncentrować się na 5 priorytetach z perspektywą osiągnięcia kluczowych założeń do 2035 roku:
Bank zdefiniował także elementy wspierające w realizacji strategii, wśród których są: silny brand, innowacyjna technologia, skalowalny model operacyjny, nowoczesne zarządzanie ryzykiem i finansami, pozycja najlepszego pracodawcy i zrównoważony rozwój.