Po czterech kwartałach 2007 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 630,7 mln zł w porównaniu z 591,4 mln zł w 2006 roku. Na koniec grudnia wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE) wyniósł 18,9%.
Główne czynniki wpływające na wzrost wyników finansowych Banku w 2007 r.:
W 2007 r. ING Bank Śląski zanotował wzrost dochodów powtarzalnych, wypracowanych na działalności podstawowej. Na koniec grudnia wynik przed kosztami ryzyka wyniósł 682 mln zł i był wyższy o 16,1% w porównaniu z 2006 r.
- 2007 rok był bardzo dobrym rokiem dla ING Banku Śląskiego. Do kluczowych czynników składających się na wynik osiągnięty w minionym roku zaliczam zasady, którymi kierujemy się tworząc produkty oraz kontaktując się w Klientami. Zgodnie z naszą strategią chcemy oferować transparentne, przejrzyste i zrozumiałe dla Klientów produkty i usługi, bez żadnych haczyków, gwiazdek i przypisów drobnym drukiem. Od ponad trzech lat ta strategia przynosi wymierne rezultaty. Także w 2007 roku jej efektem jest wzrost liczby klientów banku o 11% , środków powierzonych o 22,6% i kredytów o 24,3%. Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że po raz kolejny umocniliśmy do 9,38% z 8,77% 2006 roku udział, na bardzo konkurencyjnym, rynku depozytów gospodarstw domowych - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
- W 2007 roku poświęciliśmy dużo wysiłku na unowocześnienie banku poprzez wdrożenie systemów przyspieszających obsługę klientów i sprzedaż produktów, stref samoobsługowych w placówkach oraz systemów bankowości internetowej. W tym ostatnim przypadku efektem było zaoferowanie pod koniec roku nowego systemu bankowości internetowej dla korporacji, a już w tym roku dla klientów indywidualnych - dodał prezes.
- W 2007 roku bardzo dobre wyniki osiągnęła bankowość korporacyjna. Dynamicznie rosła akcja kredytowa, w tym również w obszarze tak dla nas strategicznie ważnym, jak leasing. Jednocześnie dalej zwiększaliśmy wartość depozytów klientów korporacyjnych. Jednocześnie Bank osiągnął bardzo dobre wyniki w badaniu satysfakcji Klienta korporacyjnego. Na wyróżnienie zasługuje uzyskana w 2007 roku najsilniejsza pozycja w segmencie średnich firm na polskim rynku bankowym.
W segmencie detalicznym osiągnęliśmy tradycyjnie już bardzo dobre wyniki w pozyskiwaniu oszczędności klientów. Przyspieszyliśmy również tempo sprzedaży kredytów, w tym hipotecznych. Bardzo dobrze rozwijała się bankowość prywatna i obsługa małych firm. Przyrost liczby klientów po stronie detalicznej i korporacyjnej oraz wolumenów sprzedaży przełożył się na wzrost przychodów banku oraz utrzymanie rentowności na wysokim poziomie - powiedział Brunon Bartkiewicz.
Wzrost Grupy ING Banku Śląskiego w kluczowych obszarach działalności w 2007 roku:
Pełna informacja prasowa w załączeniu.