W drugiej edycji „Wspólnego projektu”, organizowanego przez Fundację Sztuki Polskiej ING i Muzeum Sztuki w Łodzi, zwyciężył projekt dźwiękowy autorstwa Tomasza Koszewnika. Projekt zostanie zrealizowany w wybranych miejscach w Łodzi. Tematem tegorocznego konkursu była „Intymność”.
Organizatorzy określają wyróżnioną propozycję jako otwartą, wielowątkową i subtelną odpowiedź artysty na temat konkursu. Dźwięki instrumentów zagrane podczas koncertu, filtrowane przez ściany i rury wentylacyjne, będą mieszać się z odgłosami codziennego życia mieszkańców miasta. Ważnym etapem projektu będą badania i dyskusje nad intymnymi aspektami dźwięku, a w konsekwencji – również słuchu, który zdaniem autora jest jednym z najbardziej niedocenionych i zaniedbanych zmysłów.
W tegorocznej edycji konkursu, zadaniem uczestników było przygotowanie projektu artystycznego podejmującego problem „Intymności”. Zwycięska praca ma postać audialną i jest wynikiem dotychczasowych zainteresowań artysty dźwiękiem. Decyzja o wyborze laureata została jednogłośnie podjęta przez jury konkursu w składzie: Jarosław Lubiak – główny kurator Muzeum Sztuki w Łodzi, Katarzyna Słoboda – kuratorka Muzeum Sztuki w Łodzi, Magdalena Starska – artystka, Magdalena Ujma – niezależna krytyczka i kuratorka oraz Maria Rubersz – prezes Fundacji Sztuki Polskiej ING.
Zwycięski projekt został przygotowany przez Tomasza Koszewnika – studenta kierunku Intermedia, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, realizującego dyplom w Pracowni Audiosfera, pod kierunkiem prof. Leszka Knaflewskiego. Artysta urodził się 1986 roku w Białymstoku. Mieszka i pracuje w Poznaniu. Studiował antropologię kultury na Uniwersytecie Warszawskim. W 2011 roku był studentem wizytującym Pracownię Działań́ Przestrzennych prof. Mirosława Bałki, na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Proces przygotowywania projektu już się rozpoczął, a jego realizacja planowana jest na listopad 2014 roku. Szczegóły będą dostępne już wkrótce na stronach Muzeum Sztuki w Łodzi (www.msl.org.pl) oraz Fundacji Sztuki Polskiej ING (www.ingart.pl).