„Porozmawiajmy o PIE@#&%!$”– Czesław Mozil i Maria Rotkiel w nowej akcji społecznej ING Banku Śląskiego

Akcje marketingowe i promocje ,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Najnowsza inicjatywa ING zachęca do otwartej rozmowy na ważny społecznie temat – pieniędzy. Czy jest to dla nas naturalne i łatwe? A może jednak budzi wiele trudności i napięć – ING odkrywa różne perspektywy stawiając na stand-upy i podcasty.

Jak wynika z badania „Porozmawiajmy o pieniądzach” zrealizowanego przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego, mimo iż rozmowa o pieniądzach jest dla Polaków naturalna, to jednak budzi wiele trudności, napięć i negatywnych emocji. Dla prawie 1/4 Polaków rozmawianie o finansach jest źródłem konfliktów, a dla 20% ankietowanych ten temat jest zbyt skomplikowany*. Z kolei u części badanych rozmowa o pieniądzach budzi silne emocje, takie jak strach.

W najnowszej akcji społecznej ING po raz kolejny zachęca Polaków do działania tym razem podpowiadając jak pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze i przekładały się na lepsze zarządzanie swoimi pieniędzmi. Jako formę przekazu ING wybrało niebanalny format stand-upów i podcastów „Porozmawiajmy o pieniądzach” z udziałem muzyka Czesława Mozila i psycholog Marii Rotkiel. Wszystkie odcinki oraz materiały edukacyjne będą dostępne na platformie www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Inspiracją do naszej platformy były wyniki badań, które wskazują na wiele trudności i problemów w rozmowach o pieniądzach. Mimo że dla 68% Polaków finanse są naturalnym tematem, to aż 25% z nich w sprawach finansowych woli poszukać odpowiedzi w internecie niż prosić o radę najbliższych, a 16% deklaruje, że nie lubi rozmawiać z partnerem o pieniądzach. Chcemy pomóc zrozumieć skąd wynikają te napięcia i ułatwić prowadzenie rozmów o finansach. Jeśli zaczniemy chętniej i z mniejszym trudem o nich rozmawiać, to będzie dopiero początek zmiany, która ma pozytywny wpływ na zarządzanie domowym budżetem i stan naszych finansów. W ING wierzymy, że tę zmianę warto wspierać i przyspieszać, bo pieniądze to temat, który dotyczy każdego z nas – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach“ porusza różne perspektywy, które wpływają na nasze myślenie o finansach. Mogą one wynikać z płci, różnic pokoleniowych, statusu ekonomicznego, czy po prostu z życiowych doświadczeń. Mamy różne punkty widzenia, różne emocje i indywidualne potrzeby. Warto rozmawiać o pieniądzach, trzeba tylko znaleźć wspólny język.

Dopiero gdy zrozumiemy różnice w naszych spojrzeniach na finanse, będziemy mogli znaleźć wspólny język. Aby nauczyć się rozmawiania o pieniądzach trzeba spojrzeć na nie z innej perspektywy – tej drugiej strony, czyli strony naszego rozmówcy. Dlatego razem z moimi gośćmi poszukamy różnych ujęć i pokażemy jak lepiej rozmawiać o pieniądzach – podkreśla Maria Rotkiel, psycholog, ekspert prowadzący podcasty „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Wydawałoby się, że pieniądze to codzienny temat. Jednak dopóki o nich nie rozmawiamy, tak nam się tylko wydaje. Można się tego nauczyć. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie to ważny element codziennego życia. I tak właśnie pozytywna, szczera rozmowa o finansach stała się idealnym pomysłem na stand-upy. Kiedy podejdziemy do czegoś z humorem przestaniemy się tego bać – dodaje Czesław Mozil, artysta stand-upów „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Rozmowa o pieniądzach to pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia swoich finansów. Ważne żeby była prowadzona otwarcie i w przystępny sposób – po prostu. To pomoże przełamać finansowe tabu a potem może być już tylko łatwiej, np. z Aplikacją Moje ING, która aktywnie wspiera w zarządzaniu finansami – podpowiada, przypomina, proponuje spersonalizowane rozwiązania. Dzięki temu klienci ING łatwiej mogą robić swoje i iść do przodu w nowej sytuacji.

 

*Badanie CAWI „Porozmawiajmy o pieniądzach” na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000 zrealizowane w czerwcu 2020 przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego.

*Badanie ilościowe, przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków, dla ING Banku Śląskiego.  Zrealizowane w listopadzie 2019 r. przez firmę Difference

 

Więcej o akcji i badaniu „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Zakres działań: digital (internet + social media);

Idea i kreacja akcji: agencja GONG;

Zakup mediów: MullenLowe MediaHub;

Reżyseria standupów: Maciej Buchwald;

Produkcja: dom produkcyjny Film Produkcja.

Stand upy z Czesławem Mozilem: youtube.com/watch?v=P0DdcifWGfI&feature=youtu.be

Podcasty z Marią Rotkiel i Gośćmi:  youtu.be/jm_BCYZKFTA

lub  open.spotify.com/episode/77gmoEC6HCZGwGwxI5iMVH

 

Materiały do pobrania