ING podsumowuje kolejny rok współpracy z fundacją Zwolnieni z Teorii

CSR,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Blisko pół miliona beneficjentów, 33 projekty społeczne i 245 uczestników – to dane pokazujące efekty partnerstwa ING Banku Śląskiego z ogólnopolską olimpiadą projektów społecznych dla młodzieży Zwolnieni z Teorii.

Aż 33 zespoły wspierane przez 33 mentorów, realizowały projekty w ramach wyzwania ING „Zdalni do pomocy”. Efektem tego zaangażowania była pomoc, która trafiła do 483 tys. beneficjentów. ING Bank Śląski już po raz drugi był partnerem ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych dla młodzieży Zwolnieni z Teorii. W wyzwaniu „Zdalni do pomocy” ING Bank Śląski zachęcał licealistów i studentów, aby zorganizowali projekt, który pomoże innym, mniej „zdalnym”, lepiej radzić sobie w cyfrowym świecie. 

Grupa 33 mentorów-pracowników z ING wspierała młodzież w różnych obszarach tematycznych. Mentorzy m.in. dzielili się wiedzą nt. współpracy z biznesem, podpowiadali jak pozyskiwać budżet i nim zarządzać, a także jak promować projekty. Na zakończenie projektu uczestnicy zdobyli honorowane na całym świecie certyfikaty Project Management Institute.

Zespół, którego mentorką była Honorata Bołoz z ING, podczas Wielkiego Finału zdobył Złotego Wilka w kategorii Kultura za projekt Jeżech Stond. Jest to inicjatywa młodych tarnogórzan, którzy przy współpracy z kreatorami kultury odczarowują stereotyp kopalnianego regionu. W przygotowanym przez nich reportażu, pokazują, że odmienność Ślązaków nie jest przywarą, a dodatkową wartością.

Przedstawiciele ING Banku Śląskiego zasiedli w jury, które wyłoniło zwycięzców tej największej olimpiady projektów społecznych w Polsce. Członkiem  jury Wielkiego Finału był Sławomir Soszyński, wiceprezes Zarządu, a jurorkami  w półfinałach tzw. pitch contest były: Joanna Warmuz, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju i CSR oraz Joanna Dymna-Oszek, dyrektor Biura Zarządu Banku.

Jak wynika z raportu „Odporni na lockdown”, przygotowanego przez fundację Zwolnieni z Teorii, młodzież w czasie pandemii i nauki zdalnej doświadczyła pogarszającej się kondycji psychicznej, lęków czy stresu. Jednak jak się okazuje,  wielu młodych ludzi znalazło sposób na tę trudną sytuację. Z badań przeprowadzonych na próbie 621 uczniów, wynikło, że nastolatkowie, którzy działali na rzecz innych w czasie lockdownu, jaśniej widzą swój życiowy cel (o 12 proc.) oraz pewniej kreślą rozwój osobisty (także o 12 proc.) od tych, którzy takich działań nie podejmowali. Dodatkowo, uczniowie ci mają wyższe poczucie autonomii (ponad 7 proc.) niż ich rówieśnicy.
Raport pokazuję również, że młodzież, która otworzyła się na działania na rzecz innych, rozwijała u siebie empatię i inteligencję emocjonalną, a także asertywność i pewność siebie.

- Za nami kolejny, udany rok współpracy z Fundacją Zwolnieni z Teorii. Jak pokazuje raport „Odporni na lockdown” to właśnie zaangażowanie społeczne i działania na rzecz innych pomagały młodym ludziom utrzymać optymizm i rozwijać się w pandemicznym czasie - powiedziała Joanna Dymna-Oszek, dyrektor Biura Zarządu Banku.

Platforma edukacyjna Zwolnieni z Teorii powstała w 2013 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwości darmowego nabywania kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Twórcą Zwolnionych z Teorii jest start-up społeczny Social Wolves.