ING uruchamia „ING Explains” – przewodnik po świecie Formuły 1

|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING uruchamia „ING Explains” – serię krótkich filmów, dzięki którym fani Formuły 1 otrzymują dostęp do świata swojego ulubionego sportu i zespołu ING Renault F1. 

Filmy z serii „ING Explains” w sposób łatwy i przystępny poruszają kwestie nurtujące większość fanów Formuły 1: Z czego zbudowany jest bolid? Jak dostać pracę w Formule 1? Widz dostaje jedyną w swoim rodzaju szansę dotarcia za kulisy F1, m.in. do fabryki bolidów w Enstone w hrabstwie Oxfordshire w Anglii. 

„ING Explains” debiutuje trzema filmami o długości trzech minut każdy. Kolejne trzy filmy będą miały premierę wczesną jesienią tego roku. Każdy z nich jest udostępniony do bezpłatnego wykorzystania w stacjach telewizyjnych i Internecie. Premierowe odcinki „ING Explains” w jakości gotowej do emisji w wersji angielskiej można ściągnąć ze strony: http://ingf1.mediaseed.tv/ (wymagana bezpłatna rejestracja).

Wersja polska filmów jest dostępna pod adresem:
http://media.ingbank.pl/PressOffice/PressKit.926.po?category_id=1584  

Film 1: „Włókno węglowe”. Czas: 3:00.

Wielu fanów wyścigów nie zdaje sobie sprawy jak wygląda proces projektowania bolidu Formuły 1 ani dlaczego obecnie głównym tworzywem używanym do tego celu są włókna węglowe, z których zbudowana jest nawet kierownica. Film podaje przyczyny oraz szczegółowo przygląda się procesowi produkcji – od momentu cięcia włókna nożyczkami w tzw. „clean roomie”, aż do wyjazdu na tor Fernando Alonso, którego bolid jest w stanie wytrzymać siłę uderzenia przy prędkości 320 km/h. 

Wywiady:
Ian Goddard, Starszy ds. Włókien Kompozytowych
Guy Rowles, Kierownik Laboratorium Kompozytów   

Film 2: „Projekt bolidu”. Czas: 3:00. 

W jaki sposób projektowana jest kolorystyka bolidu Formuły 1? Film rzuca światło na skomplikowany proces, dotyczący tylko pozornie banalnego tematu. Jak prezentują się kolory w telewizji? Jak wykorzystywane jest światło? W jaki sposób aerodynamiczne części bolidu utrudniają rozmieszczenie elementów graficznych? Pokrywanie bolidu farbą jest kluczowa częścią projektu – lakier może znacząco wpływać na ciężar i aerodynamikę.  

Wywiad: Jon Woods, Główny Projektant 

Film 3: „Praca w F1 – część 1”. Czas: 3:00. Pierwszy z dwóch filmów opowiadających o tym, jak znaleźć pracę w Formule 1. Podczas wyścigu fani widzą tylko pracę kierowców, mechaników i inżynierów, jednak sukces zespołu nie byłby możliwy bez wysiłków tych członków zespołu, którzy pracują poza zasięgiem kamer. Film pokazuje, w jaki sposób do świata Formuły 1 i jednego z głównych zespołów w tej dyscyplinie trafiło dwóch inżynierów ds. rozwoju. 

Wywiady:
Gerry O’Flaherty, Specjalista ds. Zaawansowanych Technologii
Dr Catherine Caton, Specjalista ds. Włókien Kompozytowych  

Kontakt:Jon Tracey, ING Renault F1 Programme Communications,
T: +44 20 7767 6373, E:
jonathan.tracey@uk.ing.com

Philip Hale, ING Renault F1 Programme Communications,
T: +44 20 7711 6872, E:
phale@prismteam.com 

 

Materiały do pobrania