ING Bank Śląski zdobył statuetkę „Róży bez kolców” dla najlepszego banku pod względem obsługi największych klientów. Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych.
ING Bank Śląski otrzymał statuetkę dla najlepszego banku za wierność dużych klientów oraz profesjonalną i nowoczesną obsługę. Bank również zdobył drugie miejsce w przeprowadzonym równocześnie rankingu dotyczącym prowadzenia rachunku podstawowego oraz rankingu dotyczącym najlepszych lokat.
Pytania zadane przedsiębiorcom dotyczyły instytucji bankowych, z którymi aktualnie współpracują. Respondenci mogli również wskazać instytucje finansowe, z którymi chcieliby nawiązać relacje w przyszłości. Przedsiębiorcy odpowiadali, co według nich jest najważniejsze podczas podejmowania decyzji o współpracy z danym bankiem i korzystania z jego usług. Ankietowani wskazywali na profesjonalizm, szybkość dokonywania operacji, indywidualne podejście do klienta instytucjonalnego oraz rozbudowaną ofertę.
Badanie zostało przeprowadzone w październiku i listopadzie 2008 roku. Na pytania dotyczące oceny obsługi instytucji finansowych odpowiadali głównie szefowie finansowi firm. Banki oceniane były przez przedsiębiorców w skali od 1 (najgorszy) do 5 (najlepszy).