ING Bank Śląski został przyjaznym bankiem Newsweeka, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu „Banki dla niepełnosprawnych” oraz trzecie w zestawieniu „Banki dla internautów”.
Przyznane wyróżnienia to dla nas ogromna satysfakcja. Cieszymy się, że doceniono nasze wieloletnie wysiłki zmierzające do poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych w naszym kraju. Wiemy, że ich problemy i potrzeby nie różnią się od potrzeb pełnosprawnych klientów. W większości naszych placówek wdrożyliśmy już odpowiednie dostosowania architektoniczne zgodne z przepisami unijnymi - sale obsługi klienta na parterze, podjazdy, szerokie i wygodne wejścia bez progu z poziomu chodnika, w przypadku placówek na piętrze - windy, poręcze przy schodach i podjazdach. Wiele zrobiliśmy w ciągu ostatnich lat, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi w 100%. To wyróżnienie motywuje nas do dalszej pracy mającej na celu zwiększenie dostępności naszych placówek dla wszystkich Polaków – powiedział Eric Drok, wiceprezes ING Banku Śląskiego odpowiedzialny za bankowość detaliczną.
Bankowość internetowa jest niezwykle istotna w codziennej bankowości. Musi być kompletna, łatwa i bezpieczna. Klienci chcą mieć dostęp do wszystkich produktów i usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. ING Bank Śląski nie jest wyłącznie bankiem internetowym, jesteśmy też bankiem tradycyjnym, który chce swoim klientom oferować klientom najlepsze wsparcie internetowe w Polsce. Cieszy nas to wyróżnienie i zgodnie z naszą strategia będziemy oferować klientom najlepszą bankowość internetową: kompletną, łatwą i bezpieczną. I oczywiście bez opłat – dodał Eric Drok.
Redakcja Newsweeka zleciła przeprowadzenie badania instytutowi TNS OBOP, który w oparciu o metodę „tajemniczego klienta” audytował banki. Badanie przeprowadzono w 23 największych bankach w Polsce.
W siódmej już edycji rankingu Newseeka, pierwszy raz pojawił się moduł „Niepełnosprawni”, który wyróżnił banki, najlepiej przygotowane do obsługi osób z upośledzeniem ruchowym, czyli poruszających się o kulach, na wózku inwalidzkim czy protezach.