Czterech na pięciu Polaków uważa, że można żyć oszczędnie nie rezygnując z codziennych przyjemności - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING”, sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC. Bank chce namówić Polaków do nowoczesnego oszczędzania bez wyrzeczeń.
Ponad połowa Polaków oszczędza (60%), a co trzecia osoba (32%) choć nie odkłada pieniędzy, to wydaje je rozważnie, aby móc sobie pozwolić na więcej - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING”.
Nasze badanie pokazuje, że Polacy są świadomi zalet oszczędzania - już trzech na czterech Polaków deklaruje, że posiada oszczędności. Pomimo, że świadomość konieczności oszczędzania w Polsce rośnie, wciąż jest dużo do zrobienia. Co trzecia osoba trzyma pieniądze w domu, a 61% robi zakupy w najwygodniejszym, ale niekoniecznie najtańszym miejscu – mówi Eric Drok, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
Oszczędności są od lat filarem strategii ING Banku Śląskiego. Nie skupiamy się tylko na dobrej ofercie produktów oszczędnościowych, ale także na edukacji i propagowaniu idei nowoczesnego oszczędzania. Chcemy pokazać naszym klientom, że dziś oznacza ono nie tyle zaciskanie pasa i rezygnację z przyjemności, co pełniejsze wykorzystanie każdego dnia i złotówki. Współczesny świat oferuje wiele sposobów oszczędzania bez wyrzeczeń np. korzystanie z kart rabatowych, porównywarek cenowych czy robienie zakupów w Internecie – dodaje Eric Drok.
Najciekawsze wyniki badania:
Badanie „Oszczędnościowy Barometr ING” zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego metodą CATI na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-75 lat w czerwcu 2011 r.