Oszczędzanie nie oznacza rezygnacji z przyjemności - wynika z badania ING

|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Czterech na pięciu Polaków uważa, że można żyć oszczędnie nie rezygnując z codziennych przyjemności - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING”, sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC. Bank chce namówić Polaków do nowoczesnego oszczędzania bez wyrzeczeń.

Ponad połowa Polaków oszczędza (60%), a co trzecia osoba (32%) choć nie odkłada pieniędzy, to wydaje je rozważnie, aby móc sobie pozwolić na więcej - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING”.

Nasze badanie pokazuje, że Polacy są świadomi zalet oszczędzania - już trzech na czterech Polaków deklaruje, że posiada oszczędności. Pomimo, że świadomość konieczności oszczędzania w Polsce rośnie, wciąż jest dużo do zrobienia. Co trzecia osoba trzyma pieniądze w domu, a 61% robi zakupy w najwygodniejszym, ale niekoniecznie najtańszym miejscu – mówi  Eric Drok, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Oszczędności są od lat filarem strategii ING Banku Śląskiego. Nie skupiamy się tylko na dobrej ofercie produktów oszczędnościowych, ale także na edukacji i propagowaniu idei nowoczesnego oszczędzania. Chcemy pokazać naszym klientom, że dziś oznacza ono nie tyle zaciskanie pasa i rezygnację z przyjemności, co pełniejsze wykorzystanie każdego dnia i złotówki. Współczesny świat oferuje wiele sposobów oszczędzania bez wyrzeczeń np. korzystanie z kart rabatowych, porównywarek cenowych czy robienie zakupów w Internecie – dodaje Eric Drok.

Najciekawsze wyniki badania:

  • 81% osób uważa, że można żyć oszczędnie nie rezygnując z codziennych przyjemności. 82% oszczędza, bo lubi rozważnie wydawać pieniądze
  • 74% osób deklaruje, że posiada oszczędności
  • Najpopularniejszą formą oszczędzania są konto bankowe, lokata bankowa oraz konto oszczędnościowe
  • 18% osób deklaruje, że oszczędza regularnie. Wśród Polaków przeważają ci, którzy oszczędzają nieregularnie (42%) oraz choć nie odkładają pieniędzy, to rozważnie je wydają (32%). Osoby, które
    w ogóle nie oszczędzają stanowią zaledwie 8% populacji Polaków
  • Co trzeci Polak (32%) trzyma pieniądze w domu, a 39% respondentów oszczędzanie nadal kojarzy się z odkładaniem do skarbonki
  • 61% osób robi zakupy w miejscu, w którym jest im najwygodniej, a tylko 37% wybiera miejsce, w którym jest taniej
  • 46% osób najczęściej tankuje tam gdzie jest im po drodze, a tylko 37% tam gdzie jest taniej
  • 46% osób czytających gazety codzienne deklaruje, że korzystałaby z elektronicznych wydań, gdyby były one tańsze od papierowych
  • 8% osób korzysta z zakupów grupowych, a 13% ze zniżek znalezionych w Internecie, na portalach społecznościowych takich jak Facebook. Co trzecia osoba korzystająca z Facebooka deklaruje, że zdarza się jej dokonywać zakupów w sklepach internetowych za jego pośrednictwem
  • 74% Polaków uważa, że robienie nadmiernych zakupów to taki sam nałóg jak palenie papierosów
  • 81% osób uważa, że Polacy to naród żyjący na kredyt
  • Najbardziej oszczędni są Poznaniacy (35%), a najbardziej rozrzutni Warszawiacy (73%)

Badanie „Oszczędnościowy Barometr ING” zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego metodą CATI na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-75 lat w czerwcu 2011 r.

Materiały do pobrania