ING Bank Śląski w nowej kampanii internetowej ,,Prosty język robi różnicę” kolejny raz zwraca uwagę na potrzebę upraszczania języka urzędowego i finansowego. Za upraszczanie tekstów bank otrzymał już dwa certyfikaty prostej polszczyzny.
Nasz nowy spot to jubileusz – ponieważ już od 5 lat upraszczamy naszą komunikację. Za naszą pracę otrzymaliśmy dwa certyfikaty, które potwierdzają, że język aplikacji Moje ING i strony ing.pl jest prosty i przyjazny dla naszych klientów. A w spocie pobawiliśmy się formą. Zaprosiliśmy do niego znakomitych aktorów: Monikę Pikułę i Janusza Zadurę, których głosy rozpoznają tysiące. Jednak trudny tekst, nawet wypowiedziany głosami Lei z ,,Gwiezdnych Wojen” czy Rico z ,,Pingwinów z Madagaskaru”, wciąż pozostaje trudnym tekstem. Aktorzy bawią się nim, ale koniec końców chcą to powiedzieć normalnie, po ludzku, po prostu – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
W 2014 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce rozpoczął współpracę z językoznawcami na ogromną skalę. W prace zaangażował też swoich klientów – razem z nimi konsultował wzory umów. Uprościł setki pism i dokumentów, przeszkolił swoich pracowników, a powołany wtedy projekt Po prostu żyje do dziś!
Pracownia Prostej Polszczyzny przyznaje certyfikat prostej polszczyzny firmom i instytucjom za teksty, które spełniają standard prostego języka. Eksperci badają, czy jest to język naturalnej gramatyki i jasnych myśli – bez zawiłego żargonu czy urzędowych zwrotów. ING był pierwszym bankiem w Polsce, który otrzymał takie wyróżnienie.
Więcej o upraszczaniu języka w ING Banku Śląskim na ing.pl/poprostu
Tytuł kampanii: ,,Prosty język robi różnicę”
Start kampanii: 24 października 2019
Narzędzia: internet
Kreacja: MOSQI.TO
Media: MullenLowe Mediahub
Spot dostępny w serwisie YouTube: https://youtu.be/AKOoTylkN8c