ING Bank Śląski organizuje konferencję o prostym języku, podczas której przedstawiciele różnych firm i instytucji podzielą się doświadczeniami i dobrymi praktykami w tym temacie.
Prosty język w instytucjach i firmach staje się powoli standardem, choć zmiana w sposobie komunikacji to niełatwy proces. Nie wystarczy zmiana kilku szablonów, często potrzeba zmiany mentalności całej firmy. Coś na ten temat wiemy, ponieważ byliśmy pierwszym bankiem w Polsce, który na dużą skalę rozpoczął współpracę z językoznawcami, aby upraszczać komunikację. W prace zaangażowaliśmy też naszych klientów, którzy razem z nami konsultowali wzory umów. Uprościliśmy setki pism i dokumentów, przeszkoliliśmy pracowników, a powołany w 2014 roku projekt Po prostu żyje do dziś! Za upraszczanie tekstów otrzymaliśmy też dwa certyfikaty prostej polszczyzny – powiedział Paweł Szczepaniec, Client Communication & Language Tools Leader w ING Banku Śląskim.
O prostym języku w firmach i urzędach opowiedzą:
Konferencja już 13 listopada (środa), w centrali ING Banku Śląskiego, w Katowicach, przy ul. Sokolskiej 34, start o godzinie 10.00.
Rejestracja i szczegóły pod linkiem: https://evenea.pl/event/poprostu/
Spot z internetowej kampanii ING "Prosty język robi różnicę" dostępny w serwisie YouTube: https://youtu.be/AKOoTylkN8c