ING Bank Śląski po raz siódmy z rzędu zwyciężył w rankingu „Gwiazdy Bankowości 2022”, który ocenia całokształt działalności banku. ING uzyskał również pierwsze miejsca w kategoriach podsumowujących efektywność, innowacyjność, stabilność i relacje z klientami. Ranking jest organizowany przez Dziennik Gazetę Prawną i firmę doradczą PwC.
Utrzymanie pozycji lidera siódmy rok z rzędu świadczy o tym, że nie ustajemy w naszych działaniach i cały czas koncentrujemy się na klientach. Tworzymy ofertę i innowacyjne rozwiązania, które spełnią, a nawet wyprzedzą ich oczekiwania. Otrzymanie tytułu lidera w kategorii Relacje z klientami i to od samych klientów utwierdza nas, że idziemy w dobrym kierunku. To wyróżnienie jest efektem zaangażowania wszystkich pracowników, którzy swoją codzienną pracą sprawiają, że ten tytuł trafia właśnie do nas. To jest nasz wspólny sukces – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
Po raz siódmy z rzędu jury konkursu oceniło ING jako najlepiej działający bank w Polsce. Na wynik w klasyfikacji generalnej dla najlepszego banku ma wpływ ocena w sześciu kategoriach: wzrost, efektywność, innowacyjność, stabilność, relacje z klientami oraz ESG. Bank zdobył łącznie 79.3 punkty (na 100 możliwych) i tym samym mocno wyprzedził pozostałe instytucje.
Biorąc pod uwagę maksymalną możliwą do zdobycia punktację, prawie połowę łącznego wyniku można było uzyskać za rezultaty finansowe. Jak podano w uzasadnieniu „Świadczą one o jakości zarządzania, są ważne dla inwestorów - tak strategicznych, jak i finansowych - ale też dla klientów; banki z dobrymi wynikami zapewniają większe bezpieczeństwo powierzonych im pieniędzy”.
ING zajął również pierwsze miejsca w kategoriach „Gwiazda relacji z klientami”, „Gwiazda innowacyjności”, „Gwiazda efektywności”, „Gwiazda stabilności”.
W kategorii Efektywność liczone były takie wskaźniki jak: rentowność kapitału, wysokość marży odsetkowej i prowizyjnej czy koszty ryzyka. Tutaj ING okazał się być bezkonkurencyjny. Na korzyść przemawiała zwłaszcza wysoka, kilkunastoprocentowa stopa zwrotu z kapitału.
Stabilność, to kolejna kategoria w której ING jest liderem. Oceniana była struktura bilansu, znaczenie ma poziom niespłacanych należności czy wskaźników kapitałowych. Pierwsze miejsce bank zawdzięcza m.in. wysokiemu udziałowi wyniku prowizyjnego w przychodach.
Pierwsze miejsce kategorii Relacje z klientami, to zasługa samych klientów. Ich opinie były tu decydujące. W ramach badania klienckiego w sumie zostało wykorzystanych 12 tys. ankiet.
Kapituła konkursu przyznała ING pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda Innowacji” za platformę SAIO pozwalającą klientom banku na automatyzację procesów biznesowych, nowości w aplikacji mobilnej oraz start wdrażania nowego systemu centralnego.
Na drugim miejscu bank jest w kategoriach: „Gwiazda wzrostu” oraz „Gwiazda ESG”. W tegorocznej edycji banki nagradzane były po raz drugi za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Członkowie kapituły w tej kategorii m.in. oceniali odpowiedzi banków na pytania dotyczące kampanii i programów edukacyjnych, uwzględnianie czynników ESG w ofercie, a także inicjatywy wewnętrzne mające pozytywny wpływ na środowisko. ING był jedną z instytucji, która zebrała najwyższe oceny i awansował na drugie miejsce.
W skład kapituły ósmej edycji konkursu wchodzą eksperci z Dziennika Gazety Prawnej, firmy doradczej PwC, Fundacji Digital University oraz Polskiej Rady Biznesu. Autorzy rankingu przy jego tworzeniu korzystali z trzech źródeł informacji: audytowanych sprawozdań finansowych za 2020 i 2021 rok, ankiet wypełnianych przez banki oraz głosów klientów, którzy oceniali swój bank pierwszego wyboru.