Nagroda EFFIE dla ING Banku

|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Kampania reklamowa kredytu hipotecznego „Dojeżdżacie? Dojeżdżamy”, przygotowana przez agencję Brain, została wyróżniona w jednym z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie, Effie 2007. ING Bank Śląski otrzymał Srebrne Effie 2007 w kategorii „usługi finansowe”. W tym roku było to najwyższe wyróżnienie w tej kategorii.

22 października już po raz ósmy rozdano prestiżowe nagrody Effie. W sumie w tegorocznej edycji rozdano 42 statuetki w 21 kategoriach: 3 złote, 20 srebrnych i 19 brązowych. Grand Prix i złote Effie w kategorii „środki trwałe” zdobyła kampania „Testy” dla firmy Zelmer. W kategorii „usługi finansowe” przyznano jeszcze dwie brązowe statuetki - dla kampanii BPH „Karteczki” oraz „Bez gwiazdek i ukrytych kosztów” – BGŻ.

„Statuetka Effie Awards, ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs, należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie. Wyróżniane kampanie reklamowe łączą w sobie kilka istotnych marketingowo aspektów, od planowania strategicznego i badania rynku zaczynając, przez planowanie i zakup mediów, a na kreacji i obsłudze Klienta kończąc” – powiedział Roman Jędrkowiak, Dyrektor Banku odpowiedzialny za Marketing.

Nagroda Effie przyznawana jest w USA od 1968 roku. Polską edycję od 1999 roku prowadzi Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, reprezentanci firm badawczych i nauki. Polska jest obecnie jednym z 33 krajów, w których organizowany jest konkurs. 

ING Bank Śląski otrzymał również nominację Effie za media do kampanii Otwartego Konta Oszczędnościowego pt. "Połowa Polaków trzyma oszczędności na złych warunkach". Strategią mediową oraz zakupem mediów zajął się dom mediowy Pan Media Western.