Zespół ING Renault F1 zaprezentował dzisiaj nowy bolid R28 na sezon 2008 oraz przedstawił nowych kierowców - dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso i Nelsona Piqueta Jr.'a.
2008 to drugi rok sponsoringu tytularnego, jakim Grupa ING obejmuje zespół ING Renault F1. Wzmacniając pozycję jednego z czołowych aktywnych sponsorów Formuły 1, ING zaznaczy swoją obecność w tym sporcie poprzez m.in. branding na torach w czasie 13 z 18 wyścigów Grand Prix, z włączeniem sponsoringu tytularnego ING Australian, ING Belgian i ING Hungarian Grand Prix.
„To drugi rok naszej trzyletniej inwestycji w Formułę 1. W 2007 chodziło o zbudowanie profilu marki ING. Sukces na tym polu przerósł nasze oczekiwania. W tym roku dążymy do tego, żeby ING na całym świecie wykorzystywało Formułę 1 w działaniach biznesowych. Mamy bardzo dobre doświadczenia po współpracy z zespołem Renault F1 w 2007 roku i chcemy zrobić jeszcze więcej w 2008" - powiedziała Isabelle Conner, szefowa marketingu Grupy ING.
„Cieszymy się również, że do zespołu powrócił Fernando Alonso i oczekujemy, że w nadchodzącym sezonie wyniki sportowe zespołu ING Renault F1 uplasują go w ścisłej czołówce" - dodała.
Wyniki niezależnego badania przeprowadzonego wśród 16 000 osób w 32 krajach pokazują, że w 2007 roku Formuła 1 wpłynęła na wzrost globalnej świadomości marki ING oraz przyczyniła się do spójnego i pozytywnego postrzegania firmy, co z kolei prowadzi do zwiększenia zainteresowania potencjalnych klientów usługami Grupy ING*.
* 29% osób nie będących klientami ING, badanych na 32 rynkach (próba licząca 16 000 osób), w wyniku sponsoringu F1wyraziło chęć rozważenia kupna produktów lub usług ING w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Źródło: niezależne badania przeprowadzone przez Research International.
Informacje dodatkowe
Wysokiej rozdzielczości zdjęcia z prezentacji bolidu dostępne są pod tym linkiem (od 16:00):
http://www.ing-renaultf1.com/en/media/index.php username Mediaf1 password mediacentre
Materiał video z prezentacji bolidu R28 oraz wywiad z Isabelle Conner, szefową ING F1 Programme, dostępne będą pod tym linkiem (od 21:00):
Kampania brandingowa ING odbędzie się na następujących torach w sezonie 2008:
Informacje o ING
Grupa ING to międzynarodowa instytucja finansowa o pochodzeniu holenderskim, prowadząca działalność w zakresie bankowości, ubezpieczeń oraz zarządzania aktywami w ponad 50 krajach dla ponad 75 milionów Klientów indywidualnych, korporacyjnych oraz instytucjonalnych. Zatrudniając ponad 120 tysięcy pracowników, Grupa ING oferuje pełen pakiet usług finansowych renomowanym firmom pod marką ING.