ING ogłasza globalny konkurs artystyczny „Fresh Eyes 2008"

|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Grupa ING ogłosiła rozpoczęcie „ING Fresh Eyes 2008" - globalnego konkursu artystycznego, który daje młodym twórcom szansę wejścia w ekskluzywny świat Formuły 1. Zgłoszenia można nadsyłać poprzez stronę http://www.ingfresheyes.com/.

Zwycięzców wyłoni jury, w skład którego wchodzą znany artysta Sir Peter Blake, kolekcjoner dzieł sztuki, dyrektor zarządzający Zespołu ING Renault F1 - Flavio Briatore oraz krytyk sztuki z londyńskiego dziennika The Times, Rachel Campbell Johnston.

Każdy z wyłonionych zwycięzców zostanie nagrodzony jedynym w swoim rodzaju wyjazdem na Grand Prix Formuły 1 w 2008 roku, gdzie spotka się z artystą-rezydentem ING i bezpośrednio doświadczy ducha Formuły 1 w samym sercu toru wyścigowego.

Zwycięzca wraz z artystą-rezydentem przygotują dla ING prace zainspirowane pobytem na Grand Prix. Następnie ING wybierze jedną z prac każdego z artystów i wystawi ją na charytatywną aukcję, która odbędzie się w 2008 roku podczas specjalnie zorganizowanej wystawy w Londynie.

Konkurs „ING Fresh Eyes 2008" organizowany jest lokalnie w pięciu krajach (Australii, Belgii, na Węgrzech, w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii) oraz globalnie. Zwycięzca globalnej edycji pojedzie na Grand Prix Monako. Osoby, które chciałyby wziąć udział w konkursie powinny przesłać nie więcej niż trzy swoje prace za pośrednictwem strony http://www.ingfresheyes.com/, które następnie zostaną ocenione przez jury.

ING Fresh Eyes 2008" to kontynuacja pomysłu z 2007 roku, dzięki któremu wybrano artystów-rezydentów dziewięciu Grand Prix. ING, jako jeden z czołowych sponsorów Formuły 1, stara się zacieśnić więzy pomiędzy sztuką i sportem, wykorzystując potencjał Formuły 1 do odkrywania młodych talentów ze świata sztuki."

 „To wspaniale, że możemy być częścią tak pożytecznej inicjatywy. Mogłoby się wydawać, że sztuki plastyczne i Formuła 1 mają ze sobą niewiele wspólnego, nie mniej jest to znakomita szansa dla tzw. „nieoszlifowanych diamentów". Młodzi artyści uchwycą ducha Formuły 1 i odkryją, co dzieje się za kulisami. Będą mogli również uczyć się od artystów-rezydentów ING - jednych z najbardziej cenionych twórców na świecie." - powiedział Sir Peter Blake.

„Bardzo się cieszę, że ING, przy udziale Zespołu ING Renault F1, daje młodym twórcom możliwość dotarcia za kulisy Grand Prix oraz nauki u wysoko cenionych współczesnych artystów. Sztuka i Formuła 1 to moje dwie pasje - takie połączenie ich w jedno jest dla mnie samego czymś bardzo ekscytującym" - powiedział Flavio Briatore.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji, z jaką „Fresh Eyes" spotkało się w 2007 roku. Bardzo się cieszymy, że możemy kontynuować program, tym razem oferując większy dostęp do emocji związanych z Formułą 1, jak również wiedzę, umiejętności i rady uznanych artystów." - dodała Isabelle M. Conner, Dyrektor Programu Sponsorskiego ING Renault F1 ze strony ING.